معاون بهبود دام و طیور استان گلستان بر صادرات سازمان یافته برای رفع مشکلات در بحران ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رحمت‌الله سمیعی، معاون بهبود دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان درجمع فعالان ، تولیدکنندگان و کارشناسان دام و طیور استان درنمایشگاه دام و طیور گفت : تولیدکنندگان و فعالان استان در این عرصه دغدغه های متعددی مانند تامین نهادینه و نقدیندگی دارندو همچنین واقعیت صنعت دام و طیور استان این است که در یک دوره 10 ساله از یک کشور واردکننده به صادرکننده تبدیل شدیم اما ساختارهای ما در این صنعت همگون رشد نکرده است.

سمعیی افزود : در حوزه صادرات مرغ زیرساخت نداریم و مسائل صادراتی و اقتصادی در حوزه دام و طیور وجود نداشته و صادرات ما پیله‌وری بوده و منسجم انجام نشده که بر اساس آن برای تولید بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود : درگذشته 20 هزار تن مرغ از استان گلستان به کشورهای دیگر صادر می‌شد ولی در برخی مواقع نوسان‌هایی وجود داشت، ظرفیت گوشتی و مرغ مادر در استان خوب رشد کرد ولی به سمت تغییر ذائقه مردم نرفتیم و یارانه‌ها را به سمت غلات می‌بریم که برای جامعه ما مفید نیست و باید در حوزه مصرف کارهایی را انجام می‌دادیم.

وی ادامه داد : اگر صادرات سازمان‌یافته نباشد در بحران‌ها مشکلات صادرات خود را نشان می‌دهد، درحالی‌که سه ماه نخست سال بهترین زمان برای صادرات بود اما یک کیلو مرغ هم نتوانستیم صادر کنیم .

انتهای پیام /ی

 

صادرات و حل بحران ها

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.