سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: دستور العمل تاج برای صرفه جویی در هزینه‌ها است و نمی‌توان آن را به معنی محدود شدن سفر هوایی داوران تعبیر کرد.

رضا غیاثی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره بحث ممنوع شدن سفر هوایی برای داوران فوتبال ایران از سوی مهدی تاج بیان کرد: از رسانه ها درخواست می کنم این دستورالعمل تاج را به معنی محدودیت برای داوران لیگ برتری تفسیر نکنند چراکه رئیس فدراسیون فوتبال تنها از کمیته داوران خواسته در بحث چیدمان داوری ها به ویژه در لیگ های پایین تر از لیگ برتر فوتبال، در حد امکان محل اقامت داوران به شهر محل برگزاری مسابقه را در نظر بگیرند تا در هزینه ها صرفه جویی شده و در این بحران اقتصادی کمتر دچار مشکل شویم.

او ادامه داد: طبق همین روال وظیفه داریم تا جایی که می توانیم برای قضاوت یک دیدار از داورانی استفاده کنیم که محل زندگی آنها به شهر محل برگزاری بازی ها نزدیک باشد تا دیگر برای اعزام داوران به نقاط دور مجبور نشویم ۲ بلیت رفت و برگشت هواپیما هزینه کنیم. البته همیشه هم اینگونه نیست و اگر حس شود قضاوت یک بازی نیاز به انتخاب داوری از استان غیر همجوار دارد، قطعا او را با هواپیما به محل برگزاری دیدار می فرستیم.

سخنگوی کمیته داوران درباره اینکه آیا محدودیت سفر هوایی تنها برای داوران اعمال می شود یا خیر، گفت: بحث محدودیت مطرح نیست بلکه امکان دارد داور استان همجوار بتواند بدون هیچ مشکلی بازی را قضاوت کند. ضمن اینکه این دستورالعمل برای تمام نمایندگان اعزامی فدراسیون فوتبال مانند ناظران و مسئولان به شهرستان ها است و تنها به داوران محدود نمی شود. مهدی تاج همواره نشان داده است توجه ویژه ای به داوری کشورمان دارد و این امر را در بحث کلاس های آموزشی و افزایش دستمزد داوران نشان داده است.


بیشتر بخوانید:

خسروی: پیشرفتی در قضاوت داوران شاهد نبودیم / در بخش برون مرزی اُفت ۱۰ ساله داریم


انتهای پیام/

محدودیتی برای سفر هوایی داوران فوتبال وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار