دهمین نشست سران کشور‌های عضو گروه بریکس در آفریقای جنوبی آغاز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دهمین نشست سران کشور‌های عضو گروه بریکس در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی آغاز شده است.

سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی سخنران افتتاحیه این نشست بود.

او گفت: ما باید از چهارمین انقلاب اقتصادی بهره برداری کنیم تا همه کشور‌ها بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس جمهور چین دومین سخنران این نشست بود و گفت: «موضوع این نشست، همکاری برای رفاه مشترک همگان در کشور‌های عضو بریکس است. ما باید از رشد اقتصاد جهانی حمایت کنیم و شکاف بین کشور‌های جهان را از بین ببریم. ما باید به همکاری راهبردی بین کشور‌های عضو بریکس عمق ببخشیم. همکاری در زمینه امنیتی در همکاری راهبردی بین کشور‌های عضو بریکس اهمیت دارد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ابتکاری را مطرح کرد که هدف آن شفاف سازی روابط است و همگان در اینجا از آن حمایت کردند. می‌توانیم از چارچوب بریکس برای ایجاد زمینه‌های جدید همکاری با کشور‌های دیگر استفاده کنیم.»

میشل تمر، رئیس جمهور برزیل سومین سخنران این نشست بود و گفت: باید از فناوری‌های نوین و سرمایه گذاری‌ها و ارتقای زیرساخت‌های تولیدی استقبال کنیم. باید نقش سرنوشت سازی ایفا کنیم تا به جهانی بهتر منتقل شویم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چهارمین سخنران این نشست بود و گفت: «ارتقای اقتصاد دیجیتالی در کشورهایمان به ما امکان خواهد داد توانایی‌های تولیدی خود را افزایش دهیم. توسعه روابط روسیه با کشور‌های بریکس یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست و برای ارتقای همکاری‌ها با آن‌ها تلاش می‌کنیم. شورای اداری با بیش از ۲۰ طرح موافقت کرده است و پنج طرح از این طرح‌ها در روسیه اجرا خواهد شد. صندوق ذخایر ارزی در چارچوب بریکس حمایت از اقتصاد‌های کشور‌های این گروه را تضمین می‌کند.»

نارندرا مودی، نخست وزیر هند پنجمین سخنران بود و گفت: تحول به وجود آمده در جهان به پیدایش امکانات جدید کمک می‌کند و باعث پیدایش چالش‌های جدید نیز هست. ما نباید به تغییرات اجازه بدهیم بر کیفیت و وسایل کار تأثیر بگذارند. باید همکاری را در زمینه‌های انسانی در چارچوب بریکس گسترش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، چین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار