مشاورAFC و نماینده وزارت ورزش عمان صبح امروز با حضور در ساختمان سئول با معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان دیدار و گفت وگو کرد .

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در جریان این دیدار محمدرضا داورزنی ضمن خیر مقدم به "فهد بن عبدالله الرئیسی" به نقش مهم کشور عمان در منطقه اشاره کرد و از کشور عمان به عنوان کشور دوست و برادر یاد کرد و گفت : تلاش می کنیم با این کشور در دو بخش ورزش و جوانان همکاری های مشترک داشته باشیم .
معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگر از سخنانش به تعامل و همکاری های مشترک توسعه ای دو کشور در رشته والیبال اشاره کرد و توضیح داد که ایران و عمان برای توسعه این رشته از ظرفیت های فنی و زیر ساختی یکدیگر در شرایط مختلف استفاده کرده اند .
او گفت : ایران در رشته های مختلف در جهان جایگاه ویژه ای دارد و این ظرفیت را دارد که تجربیات خود را در اختیار کشورهای منطقه از جمله عمان قرار دهد و زمینه رشد این رشته ها مانند کشتی ، وزنه برداری ، تکواندو ، کاراته ، ووشو ، فوتبال ، هندبال ، والیبال ، بسکتبال و... را خاورمیانه و آسیا فراهم کند .
داورزنی همچنین به برنامه های توسعه ای ایران در حوزه ورزش بانوان اشاره کرد و توضیحاتی را در خصوص حضور ورزشکاران بانوی کشورمان در میادین بزرگ بین المللی و نتایج درخشان آنها دربازی های المپیک و مسابقات در سطح جهانی و آسیایی ارائه کرد .
او در این ارتباط با اشاره به اعزام کاروان ورزشی ایران به بازی های آسیایی جاکارتا نکاتی را در خصوص آمادگی زنان حاضر در این رویداد بزرگ ورزشی ارائه کرد و افزود : بخش قابل توجهی از مسافران جاکارتا بانوان ما هستند که امید داریم تا بتوانند برای کشورمان در این میدان بزرگ افتخارافرینی کنند .
در ادامه این نشست فهد بن عبداالله الرییسی ، روابط ایران و کشورش را بسیار نزدیک توصیف کرد و اظهار داشت:درحوزه ورزش نیز دو کشور همکاری های مشترک بسیاری دارند .
او نزدیکی تهران و عمان را فرصتی برای همکارهای بیشتر و تبادل تجربیات در حوزه ورزش دانست و دراین خصوص برگزاری های دوره های آموزشی تخصصی مشترک ، اردوهای آموزشی ، مسابقات دوستانه وتبادل نیروی انسانی تخصصی (مربی ، لژیونر ، مدرس و... ) را مورد توجه قرار داد و گفت : ازهرگونه توسعه همکاری در حوزه ورزش با ایران استقبال می کنیم .
الرئیسی با بیان اینکه ورزش دروازه ارتباطات بیشتر بین کشورها است ، تصریح کرد که عمان در بخش ورزش زنان نیزبا توجه به مشترکات فرهنگی و اسلامی آمادگی هر گونه همکاری های مشترک با ایران را دارد .
وی در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد : ورزش عمان تجربه ای شیرین از حضور مربیان ایرانی دارد . امیدواریم در سالهای اتی نیز بتوانیم از تجربیات و دانش فنی بیشتر مربیان ایرانی بهره بگیریم .
انتهای پیام/

دیدار داورزنی با مشاور کنفدراسیون فوتبال آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار