کارشناس فوتبال کشورمان: باشگاه های فوتبال کشورمان از آغاز تا پایان یک فصل درگیر مسائل اقتصادی هستند.

بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال کشورمان در مورد شرایط تیم های لیگ برتری در آستانه آغاز لیگ برتر هجدهم به خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از مشکلات مهم و اثر گذار فوتبال کشورمان در چند سال اخیر نابسامانی و مشکلات اقتصادی باشگاه ها بوده است.در طی 7-8 سال اخیر ندیده ایم که باشگاه های فوتبال کشورمان بدون دغدغه های مالی یک فصل فوتبالی را آغاز کنند،ادامه بدهند و به پایان برسانند. مشکلات اقتصادی در این فصل نسبت به گذشته نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است. بسیاری از باشگاه ها با بازیکنانشان قرار داد بسته اند، قول قرار هایی بین باشگاه ها و بازیکنان مطرح شده است. این قول قرار ها در ظاهر به آینده موکول شده اند و آینده اقتصادی باشگاه های فوتبال کشورمان هم در گرو وضعیت اقتصادی کشور است.

حال روز فوتبالمان را چندان خوب نمی بینم

او در مورد وضعیت اقتصادی فوتبال کشورمان ادامه داد: تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی نیز از درآمد های اصلی باشگاه ها محسوب می شود که شرایط مشخصی ندارد و باشگاه ها استفاده ی زیادی از آن نمی برند. چشم انداز روشنی برای رفع این چالش ها نمی بینیم. فوتبال ما به مانند گذشته به دور محور مشکلات اقتصادی و بی انضباطی ها می چرخد که این موضوع هم تحت تاثیر عدم اجرای تعهدات توسط باشگاه ها شکل گرفته است.حال روز فوتبالمان را چندان خوب نمی بینم.

نقطه روشن لیگ، جوانگرایی است

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد شرایط باشگاه ها برای آغار لیگ گفت: تیم ها تمرینات خود را پیگیری کرده اند. بازی ها ی آسیایی را در پیش داریم و این موضوع انگیزه بازیکنان را بالا می برد. بعد از 3-4 هفته و دیدن عملکرد اولیه تیم ها می توان بهتر در مورد مدعیان نظر داد. تغییرات در تیم ها نسبتا زیاد بوده. هم در سطح کادر فنی و هم بازیکنان. تنها امیدواری و نقطه روشنی که من برای لیگ هجدهم میبینم این موضوع است که خیلی از باشگاه ها با رویکردی جوانگرایانه تیم خود را جمع کرده اند و برای مسابقات آماده کرده اند. خیلی از تیم ها از بازیکنان تیم های امیدشان استفاده کرده اند که توقعات مادی کمی دارند. این نکته نقطه روشن لیگ کشورمان برای امسال می تواند باشد.

پرسپولیس محروم و استقلال درگیر تغییرات

او در مورد وضعیت دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال گفت:تیم فوتبال پرسپولیس که همچنان از جذب بازیکن جدید محروم است و فقط چند بازیکن را به عنوان رزرو برای نیم فصل آورده است و فعلا نمی تواند از آن ها استفاده کند. تیم فوتبال استقلال وضعیت بهتری از این نظر دارد اما تغییرات مدیریتی در این تیم قطعا چالش هایی ایجاد خواهد کرد. یک تغییر نگرش کلی را در این باشگاه شاهد خواهیم بود و باید دید این تغییر سیاست ها و برنامه ریزی چه تاثیری بر روی عملکرد این تیم در طی فصل خواهد گذاشت. این دو باشگا جاذبه های ویژه ایی در کشور ما دارند؛ خصوصا حضور این دو تیم در جام باشگاه های آسیا به این جذابیت ها می افزاید. هر فوتبالیستی خوبی دوست دارد در این دو تیم حضور داشته باشد تا بهتر دیده بشود.

پرسپولیس و استقلال مدعی هستند

ذوالفقارنسب در آخر در مورد مدعیان این فصل از لیگ برتر اضافه کرد: باشگاه های پرسپولیس و استقلال وضعیت مشخصی دارند و قطعا جزو مدعیان قهرمانی خواهند بود. تیم فوتبال ذوب آهن که فصل گذشته نتایج و رتبه خوبی بدست آورد در این فصل مربی خود را از دست داده و با کادر فنی جدید و حفظ بازیکنانش به دنبال گرفتن نتایج بهتری نسبت به فصل قبل خواهد بود. تیم فوتبال سپاهان قطعا نسبت به فصل قبل شرایط متفاوتی همراه با امیر قلعه نویی خواهد داشت. سایپا نیز از تیم های همیشه خوب هستند چون در امر بودجه بندی نسبت به دیگر تیم ها با کنترل، نظارت و برنامه بیشتر و بهتری عمل می کنند.


بیشتر بخوانید: شمارش معکوس آغاز لیگ برتر فوتبال روی عدد صفر + عکس


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار