رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: مسئولان استقلال به گونه‌ای صحبت می‌کنند که هوادارن تصور می‌کنند ما مقصر باخت این تیم در سوپرجام هستیم.

فتاحى: ما نتیجه دیدار سوپرجام را اعلام نکردیمبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید فتاحى رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره  هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال گفت:از فردا هجدهمین دوره رقابت هاى لیگ برتر برگزار مى شود و با توجه به ولادت امام رضا (ع) این مسابقات به نام امام هشتم خواهد بود. مسابقه افتتاحیه هم در ورزشگاه مشهد میان تیم هاى پرسپولیس و پدیده برگزار مى شود که جا دارد از مسئولان استان خراسان و آستان قدس رضوى تشکر کنم. چهار بازى فردا و سایر دیدارها جمعه برگزار خواهد شد. ورزشگاه وطنى آماده برگزارى مسابقه است و تا هفته سوم رقابت‌ها هم رختکن هاى آن آماده مى شود. این ورزشگاه براى برگزارى دیدار ذوب آهن و نساجى مازندران آماده شده. بازى گسترش فولاد و استقلال خوزستان هم در ورزشگاه یادگار امام انجام مى شود. امیدوارم مسئولان وزارت نیرو هم در برق رسانى اقدامات لازم را براى برگزارى بازى‌ها انجام دهند.

او افزود: بار‌ها مسئولان کمیته نقل و انتقالات برای ثبت قرارداد بازیکنان اطلاع رسانی‌ لازم را انجام دادند. هر تیم لیگ برتری حداقل ۱۰ بازیکن خود را از فصل قبل حفظ کرده است، حداقل مسئولان به دریاقت کارت‌های آن‌ها هر چه زودتر اقدام کنند. مدارک لازم را ارسال کنند تا کارت بازی برای بازیکنان صادر شود یا حداقل برای دریافت کادرفنی خود که از مدت‌ها پیش هر تیمی آن را مشخص کرده اقدام کنند. نقل و انتقالات از ۲۴ خرداد ماه آغاز شده بنابراین کار‌های مربوط به کادرفنی که از قبل مشخص بوده را نباید به دقیقه ۹۰ موکول کنند.

فتاحی بیان کرد: در حال حاضر ۸ - ۹ باشگاه هستند که هنوز کار‌های لازم را انجام نداده‌اند و آنها را به روز آخر موکول کردند. طبق قانون باید ۷۲ ساعت مدارک تمامی باشگاه‌ها بررسی شود. اگر مشکلی پیش بیاد چه کسی پاسخگو است؟ اما جالب هست همه ما را مقصر می‌دانند. تیم‌های پرطرفدار هم احساس می‌کنند که ما یا استقلالی یا پرسپولیسی هستیم. هر کاری اگر در زمان خودش انجام شود هیچ مشکلی رخ نمی‌دهد. سازمان لیگ نباید به دلیل ضعف مدیریتی باشگاه‌ها پاسخگو باشد. موضوع سوپرلیگ چرا باید اتفاق بیفتد؟ از مدیران باشگاه استقلال بپرسید که چرا باید ما و همکاران به خاطر این بازی فحش بخوریم. ما دیدار استقلال و پرسپولیس را ۳ بر صفر نکردیم.

وی تصریح کرد: چند دفعه باید نامه‌نگاری می‌کردیم؟ چند دفعه تلفنی به باشگاه اعلام کردیم؟ وقتی احترام نمی‌گذارند، این اتفاق رخ می‌دهد. اکنون ۸ تیم برای ثبت قرارداد بازیکنانشان به سازمان لیگ نیامدند. هرکدام از آن‌ها باید مدارک ۳۰ تا ۴۰ نفر را ارائه دهند. با توجه به زمان کمی که هست اگر همکاران من شبانه روزی هم فعالیت کنند نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند. در حال حاضر ۴ کارت بازی باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی به دلیل کمبود مدارک صادر نشده است. وقتی خود باشگاه کم کاری می‌کند همکاران من هم مجبور می‌شوند اجازه بازی را به این بازیکنان ندهند. این تیم‌ها برای ارسال مدارک از ۲۴ خرداد زمان داشتند و در این مدت باید دست کم برای دریافت کارت بازی بازیکنان قبلی و کادرفنی اقدام می‌کردند. با این شرایط تنها کار صدور کارت 6 تا هفت بازیکن به روز آخر می‌افتاد.

فتاحی درباره اظهارات حسن زمانی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال مبنی بر اینکه اگر رای کمیته انضباطی درباره سوپرجام از سوی کمیته استیناف تائید شود، این تیم از لیگ برتر کنار می‌کشد، بیان کرد: ما بر اساس مصاحبه عزیزان در باشگاه‌ها تصمیم نمی‌گیریم. ما در سوپر لیگ هم بر اساس مصاحبه افراد تصمیم نگرفتیم بلکه بر اساس نامه‌نگاری‌هایی که انجام دادیم، رأی دادیم. در آن بحث هم ملکی نماینده باشگاه در جلسه شورای تامین شرکت و به صراحت اعلام کرد از طرف باشگاه اختیار تام دارد. او گفت: تیم ما ۲۹ تیر در بازی حاضر نمی‌شود. زمانی فرد محترمی است، اما هیچ‌جای دنیا نمی‌بینید عضو هیئت مدیره یک باشگاه بخواهد درباره همه چیز صحبت کند. او در مورد مربی، بازیکن، برنامه تیم و هر موضوع دیگری صحبت می‌کند. اگر استقلال مدیرعامل دارد، او باید نامه‌نگاری کند چراکه در قانون همه چیز پیش بینی شده است.

فتاحی افزود: اجازه بدهید همه چیز طبق قانون پیش برود و در چند سال آتی هواداران متوجه می‌شوند چه کسی مقصر بود. موضوع سوپرجام را به هواداران واگذار می‌کنیم. هواداران استقلال در ادامه متوجه شوند چه کسی در خصوص سوپرجام مقصر بود. کارلوس کی‌روش در خصوص رای‌ها هیچ نظری نداده است و در کل نمی‌دانم کی روش در انتخاب اجازه داشته که رای بدهدد یا خیر و فقط می‌دانم هر فردی یک حق رای دارد. هر کسی که به بازیکنان رای داده یا سرمربی بوده و یا سمتی در باشگاه داشته است. وقتی فیفا مراسمی را برگزار می‌کند خیلی‌ها نسبت به برگزاری مسابقه معترض می‌شوند و ممکن است در این میان فردی از انتخاب رونالدو یا فردی دیگر از انتخاب مسی ناراحت شود و به نظرم این موضوع طبیعی است و در همه دنیا وجود دارد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره مراسم برترین‌های لیگ هفدهم و اینکه بعضی از بازیکنان نسبت به انتخاب بازیکنان که به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند معترض بودند و حتی گفتند کی‌روش در بعضی از تصمیم‌ها حضور داشت گفت: این سوال‌تان را از روابط عمومی سوال کنید. تا جایی که می‌دانم تمامی رای‌های صادر شده موجود است و فکر نمی‌کنم کار سختی باشد که بخواهیم آن‌ها رانشان دهیم. هرفردی که به انتخاب‌ها معترض است می‌تواند رای‌ها را بررسی کند. ما هم تا حدی می‌توانیم صحبت کنیم یا حرفی بزنیم. مطمئناً هر کاری انجام می‌شود دستور از بالادستی صورت می‌گیرد. اگر اشتباهی صورت گرفته می‌تواند به کمیته انضباطی برود و تصمیم‌گیری شود. ممکن است کمیته مسابقات در بعضی تصمیمات اشتباه کرده باشد. مطمئناً قانون همه این اتفاقات را پیش‌بینی کرده است.

او در پایان گفت: در حاشیه مراسم به بیرانوند اعلام کردم اگر کسی قبل از جام جهانی قرار بود رای بدهد مطمئناً علیرضا بیرانوند انتخاب نمی‌شد و فرد دیگری به عنوان دروازه‌بان انتخاب می‌شد، اما عملکرد بیرانوند در جام جهانی به شکلی بود که همه او را انتخاب کردند. متاسفانه پس از اتمام رقابت‌های لیگ برتر جام جهانی آغاز شد واین مراسم همیشه بر اساس آغاز فصل جدید لیگ است که قبل از شروع لیگ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین واکنش ها به دیدار سوپر جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار