رییس سازمان دامپزشکی در بازدید از مجتمع گوشت زیاران آبیک گفت: گوشت قزمز مورد نیاز مردم را در هرشرایطی تامین می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی افزود: هر هفته با تشکل‌های خصوصی، دارویی، نهاده ها، مواد پروتئینی، مواد بیولوژیک و خوراک دام و طیور جلسه داریم و برای رفع اثرات تحریم تمهیداتی اندیشیده شده است.

رفیعی پور افزود: دراین زمینه جای هیچ نگرانی نیست و با این پیش بینی ها، دشمن را ناامید خواهیم کرد.

رئیس دامپزشکی کشور تاکید کرد: با فعالیت ۸۰ کشتارگاه صنعتی و مدرن و برنامه ریزی مدون نیاز مردم کشور به گوشت قرمز سالم و بهداشتی را در هر شرایطی تامین می‌کنیم.

رفیعی پور افزود: تضمین بهداشت و سلامت مواد غذایی از مزرعه تا سفره مردم از وظایف مهم دامپزشکی است و به همین دلیل به تولید گوشت در کشتارگاه اهمیت داده می‌شود.

وی اضافه کرد: باید کشتارگاه‌های سنتی جای خود را به صنعتی بدهد تا مردم هیچ نگرانی از تامین گوشت خود نداشته باشند.

رییس سازمان دامپزشکی همچنین از اجرای طرح واکسیناسیون طیور تخم گذار علیه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های کشور خبر داد.

رفیعی پور افزود: با نظارت و کنترل‌های بهداشتی هم اکنون مرغداری‌های کشور هیچ محدودیتی برای جوجه ریزی ندارند.

وی همچنین درباره واگذاری امور این سازمان به بخش خصوصی گفت: دامپزشکی بسیاری از امور تصدی گری خود مانند تشخیص، درمان، مایه کوبی تجارت بین المللی و مسئولیت‌های حساس را تا ۱۰۰ درصد به بخش خصوصی واگذار کرده است و این روند تداوم خواهد یافت

رییس سازمان دامپزشکی در ادامه گفت: کشتارگاه صنعتی زیاران یکی از مجموعه‌های قدیمی است که پس از یک دهه تعطیلی توانسته است دوباره به چرخه تولید بازگردد.

رفیعی پور اضافه کرد:این مجتمع می‌تواند دام وارد کند و با امکانات خود نیاز سایر استان‌های کشور را هم تامین کند.

وی افزود: این مجموعه الگوی یک کشتارگاه صنعتی مدرن است و با همه مشکلات ایجاد شده تلاش می‌کنیم تا سلامت بهداشتی فراورده‌های تولیدی این مجتمع با رکود یا توقف مواجه نشود.

مجتمع گوشت زیاران با ۲۷۰ هکتار مساحت در شهرستان آبیک استان قزوین قرار دارد و یکی از بزرگترین مجموعه‌های کشتارگاهی و تولید گوشت قرمز در کشور محسوب می‌شود.

این مجتمع که پس از سال‌ها تعطیلی، دو سال قبل دوباره راه اندازی شد از امکاناتی، چون واحد پرواربندی، سیلو، تهیه خوراک دام، کشتارگاه، سردخانه و واحد بسته بندی گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ برخوردار است و می‌تواند روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۳۵۰ دام سنگین کشتار کند.

انتهای پیام/

بازدید رییس سازمان دامپزشکی از مجتمع گوشت زیاران آبیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار