مدیر کارگروه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در فصل تابستان برای جلوگیری از بروز عفونت های روده ای توجه به نکات سلامت مواد غذایی اهمیت فراوانی دارد.    

بیگلری مدیر کارگروه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  گفت: چون در فصل گرما بسیاری از میکروب ها فرصت رشد بهتری دارند برای پیشگیری از عفونت های روده ای و جلوگیری از مسمومیت ها باید نکاتی رعایت کنیم.

 وی ادامه داد: گرما در فاسد شدن مواد غذایی اهمیت زیادی دارد و باید  وقتی غذایی آماده می کنیم حتما سریع مصرف کنیم و یا در دمای یخچال نگه داریم.

بیگلری گفت: نکته دوم در سلامت مواد غذایی در بحث سبزیجات و میوه هاست و باید سبزیجان و میوهها را با  محلول پرکلرین وضد عفونی کننده شستشو دهیم و آب به تنهایی گند زدایی نمی کند.


وی گفت: شهروندان از خرید مواد غذایی از دست فروشان مواد غذایی  پرهیز کنند و از مراکز معتبر و مورد تایید بهداشت   مواد مورد نیاز خود را تهیه کنند و به تاریخ انقصا محصولات خریداری شده توجه کنیم که در معرض فساد نباشند.


بیگلری گفت:  کودکان و سالمندان نسبت به گروه های دیگر بیشتر در معرض آسیب قرار دارند و این امر به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدنشان است  بهتر است برای این گروه  از ابمیوه هایی که حتما بهداشتی و سالم هستند استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یادکمان باشد که باقی مانده غذاها  به خوبی بپوشانیم تا از دسترس حشرات خارج شود.

 بیگلری بیان کرد: برای جلوگیری از گرمازدگی در فصل تابستان بهتر است  چندین نوبت آب به همراه کمی آبلیمو و ماست مصرف کنیم .

انتهای پیام/ز

راهکار جلوگیری از گرمازدگی در فصل تابستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.