کمیسیون انتخابات افغانستان پیشنهاد کرده است که به دلیل ناامنی و برخی از مشکلات باید انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی به تعویق بیفتد.

پیشنهاد کمیسیون انتخابات برای تعویق انتخابات پارلمانی در «غزنی»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون انتخابات افغانستان به کمیته تعیین شده توسط ماده 104 قانون انتخابات این کشور پیشنهاد کرده که انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی در جنوب شرق این کشور به تعویق بیفتد.

اعضای کمیسیون انتخابات تاکید کردند که به دلیل اوضاع وخیم امنیتی و برخی مشکلات دیگر در ولایت غزنی، امکان برگزاری انتخابات پارلمانی وجود ندارد بنابراین موضوع تعویق انتخابات به کمیته تعیین شده بر اساس یک ماده 104 قانون انتخابات پیشنهاد می‌شود.

بر اساس ماده 104 قانون انتخابات افغانستان، «هرگاه اوضاع امنیتی، حوادث و آفات طبیعی یا چنین مواردی، اصل نمایندگی عمومی و عادلانه را در برگزاری انتخابات غیر ممکن سازد و یا این که به مشروعیت مراحل انتخابات صدمه رساند. انتخابات به پیشنهاد کمیسیون و تایید کمیته متشکل از رئیس و اعضای شورای امنیت ملی روسای مجلس‌های شورای ملی، رئیس دیوان عالی و رئیس کمیسیون نظارت بر اجرای قانون اساسی، از تاریخ تعیین شده تا چهارماه تعویق می‌شود».

در بند دوم این ماده نیز آمده است که «اگر اوضاع و حالات مندرج فقره یک این ماده طی مدت چهار ماه رفع نشود کمیته می‌تواند مدت مذکور را برای مدت چهار ماه دیگر تمدید نماید».

«هرگاه حالات مندرج فقره یک این ماده منحصر به یک و یا چند حوزه انتخاباتی باشد، کمیته می‌تواند برگزاری انتخابات را در همان حوزه تا رفع مشکل و بهبود اوضاع تعلیق نماید».

این در حالی است که ماه گذشته کمیسیون مستقل انتخابات، جدول زمان‌بندی انتخابات در ولایت غزنی را اعلام کرد.

به نوشته تسنیم، براساس این جدول، ثبت نام‌های رأی دهندگان همزمان در مرکز ولسوالی‌ها و نیز روستاها از روز ششم اسد/ مردادماه تا روز بیست و پنجم این ماه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار