کمپاین عدم استفاده از کلدار پاکستانی، در معامله‌های اقتصادی به‌خاطر تامین ثبات پول افغانی در برابر ارز خارجی در پکتیا راه اندازی شد.

کمپاین عدم استفاده از «کلدار» پاکستانی در پکتیابه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمپاین عدم استفاده از کلدار پاکستانی، در معامله‌های اقتصادی به‌خاطر تامین ثبات پول افغانی در برابر ارز خارجی در پکتیا راه اندازی شد.

نصیر عالمیار، رئیس اتاق تجارت و صنایع پکتیا گفت این یک کمپاین منظم و دوامدار است که به‌خاطر ثبات پول افغانی در برابر کالا و ارز خارجی راه‌اندازی شده و ادامه خواهد داشت.

وی می‌افزاید که این یک کمپاین به تازگی آغاز شده است، اما یک حرکت فراگیر است.

به گفته وی، مسولان دولتی و مردم همه در آن دخیلند و برای تداوم این کمپاین تلاش می‌شود تا از معامله کلدار در داد و ستد روزمره به کلی جلوگیری شود.

سال گذشته نیز کمپاین جلوگیری از استفاده کلدار در ولایت قندهار به راه افتاده بود که در ابتدا این روند توسط فرمان رسمی جنرال عبدالرازق، فرمانده امنیت ولایت قندهار آغاز شد.

با این وجود هنوز کلدار در معامله‌های شهر قندهار کاربرد دارد و در ولایت‌هایی مثل هلمند، فراه، نیمروز، غزنی و ولایت‌های شرقی هم مرز با پاکستان مانند پکتیا، ننگرهار، لوگر، کنر و پکتیکا، کلدار پاکستانی بیشتر از پول افغانی کاربرد دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.