رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در بازه زمانی اجرای طرح نظارت و پایش بازار یکم فروردین تا 31 تیر امسال، تعداد 65 هزار و 635 مورد بازرسی در استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،جعفرصادق اسکندری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در بازه زمانی یکم فروردین تا 31 تیر امسال، تعداد 65 هزار و 635 مورد بازرسی در استان صورت گرفته است اظهار کرد: در این زمینه 2 هزار و 278 پرونده تشکیل و 2 هزارو 543 تخلف کشف شد و ارزش ریالی پرونده‌ها 485 میلیارد ریال بوده و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: با مقایسه عملکرد فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 12 درصد افزایش در بازرسی ها، 23 درصد افزایش در تشکیل پرونده و 22 درصد افزایش در تخلفات مکشوفه و 2 هزار و 349 درصد افزایش در ارزش ریالی پرونده ها بوده است .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: عمده بازرسی ها برحسب نوع واحد به ترتیب مربوط به خرده فروشی 47 درصد، خدماتی 25 درصد، عمده فروشی 13 درصد و واحد تولیدی صنفی 8 درصد و واحد تولیدی 2 درصد و بقیه سایر واحدها می باشد.

وی افزود: عمده پرونده های متشکله برحسب نوع واحد به ترتیب مربوط به خرده فروشی 38 درصد، خدماتی 21 درصد ، واحد تولیدی صنفی 16 درصد، عمده فروشی3 درصد وواحد تولیدی 1 درصد و بقیه سایر واحد ها را شامل می شود.

اسکندری گفت: عمده ارزش ریالی برحسب نوع واحد به ترتیب مربوط به واحد تولیدی 54 درصد، خرده فروشی 18 درصد، تولیدی صنفی 12 درصد، واحد خدماتی 10 درصد و بقیه سایر واحد ها را شامل می شود.

ایشان با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور تعداد 1285 مورد شکایات قابل پیگیری اخذ شده است افزود: از مجموع شکایات دریافتی 832 مورد به صورت تلفنی، 379 مورد به صورت حضوری، 74 مورد به صورت کتبی و تعداد 306 مورد نیز گزارش ناظران افتخاری دریافت بوده است.

اسکندری تصریح کرد: از مجموع شکایات قابل پیگیری 565 مورد متخلف، 618 مورد غیر متخلف و 102 مورد نیز در مرحله بررسی است.

وی با اشاره به فراوانی شکایات اخذ شده کالایی اظهار کرد: در این رابطه از گزارش کالایی اخذ شده از کل گزارشات دریافتی تعداد 969 مورد (76 درصد) کالایی و تعداد 316 مورد (24 درصد) خدماتی می باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به گزارشات اخذ شده کالایی و خدماتی بیان کرد: عمده گزارش کالایی به ترتیب مربوط به انواع نان، خواروبار، میوه و سبزی و مرغ می باشد و همچنین عمده گزارش خدمات به ترتیب مربوط به رستورانها، پارکینگ شهری و تعمیر خودروهای سبک را شامل میشود.

وی بیان کرد: برابر رسیدگی گزارشات مردمی توسط کارشناسان میزان 72 درصد تخلف ها گرانفروشی، 10 درصد تقلب، 9 درصد کم فروشی، 4 درصد عدم درج قیمت ، 2 درصد عدم صدور فاکتور و بقیه سایر تخلفات را شامل می شود.

اسکندری گفت: هم اکنون تعداد 141 نفر بازرس و کارشناس در سطح استان در طرح ضیافت فعال بودند.

وی اظهار کرد: هموطنان گرامی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و ... را بصورت حضوری یا تلفنی از طریق شماره تلفن 124 نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از ساعت 7.30 صبح الی 20 عصر با کارشناسان در میان بگذارند.

انتهای پیام/ع

بازرسی و پایش واحد های صنفی

برچسب ها: واحد صنفی ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.