پلیس کانادا اعلام کرد هیچ مدرکی دال بر دست داشتن گروه تروریستی داعش در حمله تورنتو وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله مرگبار چند روز پیش در تورنتوی کانادا را بر عهده گرفت، پلیس کانادا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که هیچ مدرکی برای تأیید ادعای گروه تروریستی داعش مبنی بر دخالت داشتن در این حمله وجود ندارد.

پلیس کانادا اعلام کرد: ما هیچ مدرکی برای تأیید ادعاهای گروه تروریستی داعش بدست نیاورده‌ایم. ما به تحقیقات در این خصوص ادامه می دهیم و با افرادی که عامل این حمله را می شناختند، مصاحبه خواهیم کرد. ما همچنین به فعالیت های این شخص در رسانه های اجتماعی و مشکلات روانی اش رسیدگی خواهیم کرد.

یکشنبه شب بر اثر وقوع تیراندازی در خیابان دانفورت تورنتو، 2 نفر کشته و 13 نفر دیگر مجروح شدند. یک مهاجم به نام «فیصل حسین» 29 ساله بالغ بر 20 گلوله به سمت عابران پیاده تیراندازی کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که عامل این تیراندازی از مشکلات روانی زیادی از جمله روان پریشی و افسردگی رنج می برده است. پس از این تیراندازی، فیصل حسین در یکی از خیابان‌های پر تردد تورنتو کشته شد. هنوز مشخص نیست که آیا او خودکشی کرده و یا بوسیله نیروهای پلیس کانادا کشته شده است.

روز گذشته گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله مسلحانه روز یکشنبه در تورنتو را بر عهده گرفت. در بیانیه ای که از سوی خبرگزاری اعماق وابسته به داعش منتشر شد، آمده است: عامل حمله عضو گروه داعش بوده و این حمله را در پاسخ به درخواست‌ها برای هدف قرار دادن شهروندان کشورهای ائتلاف ضد داعش به انجام رسانده است.

این درحالی است که داعش هنوز هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شهر تورنتو از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون شاهد ۲۲۰ مورد تیراندازی بوده است و بر اثر این تیراندازی‌ها ۲۷ نفر جان خود را از دست داده اند. در سال ۲۰۱۷، ۱۹۶ مورد تیراندازی در این شهر بزرگ کانادا رخ داد و در جریان این تیراندازی‌ها ۱۷ نفر کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار