جان توری، شهردار تورنتو، به ساکنان این ابر شهر کانادا قول داد در اسرع وقت درباره تیراندازی یکشنبه شب در تورنتو به شهروندان توضیح بدهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان توری، شهردار تورنتو، روز دوشنبه به ساکنان این ابر شهر کانادا قول داد در اسرع وقت درباره تیراندازی یکشنبه شب در تورنتو به شهروندان توضیح بدهد.

شهردار تورنتو همچنین گفت، عده زیادی از ساکنان تورنتو سلاح گرم با خود حمل می‌کنند.

بر اثر تیراندازی یکشنبه شب در این شهر دو نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند. فرد مهاجم نیز در جریان تبادل آتش با نیر‌های پلیس کشته شد.

جان توری که در برابر اعضای شورای شهر سخن می‌گفت، افزود: «آنچه اتفاق افتاد، حمله‌ای علیه خانواده‌های بی‌گناه و کل شهر محسوب می‌شود. این فاجعه غم انگیزی است، این یک فاجعه دیگر در شهر ما در سال جاری است.»

شهر تورنتو از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تا روز ۱۴ ژوییه شاهد ۲۲۰ مورد تیراندازی بوده است و بر اثر این تیراندازی‌ها ۲۷ نفر جان خود را از دست داده اند. در سال ۲۰۱۷، ۱۹۶ مورد تیراندازی در این شهر بزرگ کانادا رخ داد و ۱۷ نفر در جریان این تیراندازی‌ها کشته شدند.

این خشونت‌ها تا امروز به شبکه‌های جنایت کار نسبت داده شده اند، ولی پلیس هنوز درباره حادثه یکشنبه شب ابراز نظر نکرده است. هیچ فرد یا گروهی هم تاکنون مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

شهردار چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی در ادامه سخنان خود تأکید کرد:« من به همه ساکنان تورنتو و به خصوص به آن‌هایی که مستقیماً از این حادثه آسیب دیده اند، قول می‌دهم که از هیچ تلاشی برای روشن ساختن ابعاد و زوایای این حمله بزدلانه دریغ نخواهیم کرد.»

وی ضمن اشاره به بحث وجود اسلحه گرم در دست شهروندان تصریح کرد که افراد زیادی در تورنتو با خود سلاح گرم حمل می‌کنند.

توری اضافه کرد: «این شهر با مشکل اسلحه مواجه است. سلاح به وفور در اختیار عده خیلی زیادی قرار دارد.»

شهردار تورنتو در حالی از دسترسی آسان شهروندان به سلاح گرم ابراز نارضایتی می‌کند که قوانین مربوط به حمل سلاح در کانادا سخت گیرانه‌تر از قوانین مشابه در آمریکا هستند.

وی یادآور شد که قصد دارد در اولین فرصت با مقام‌های فدرال و مسئولان استانی دیدار و با آنان درباره مسائل مربوط به امنیت عمومی رایزنی کند.

پلیس تورنتو هفته گذشته اعلام کرد در راستای طرح کاهش خشونت با استفاده از سلاح گرم، حدود ۲۰۰ نفر به تعداد نیرو‌های پلیس اضافه می‌کند. قرار است این نیرو‌ها بین ساعت هفت بعد از ظهر و سه بامداد در محلات پر خطر مستقر شوند.

انتهای پیام/

ابراز نارضایتی شهردار تورنتوی کانادا از حمل سلاح گرم توسط شهروندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار