رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رئیس کمیسیون اروپا از تجارت نابرابر کشورش با اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

ترامپ: آمریکا طی سالها صدها میلیارد دلار در مقابل اتحادیه اروپا از دست داده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، دونالد ترامپ -- رئیس جمهور آمریکا -- در دیدار ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در کاخ سفيد گفت: آمریکا طی سالها صدها میلیارد دلار در مقابل اتحادیه اروپا از دست داده است و ما می خواهیم وضعیت برابر و عادلانه برای کشاورزان، تولیدکنندگان و هر کس دیگری داشته باشیم و ما همچنین می خواهیم ذینفع بزرگ با اتحادیه اروپا باشیم. بنابراین، من فکر می کنم این برای هر کسی خوب است و به همین جهت می خواهیم گفتگو کنیم.

یونکر نیز گفت: ما شریک و متحد نزدیک هستیم و دشمن نیستیم. ما باید با یکدیگر همکاری کنیم. ما نیمی از تجارت جهان را در اختیار داریم. یک تریلیون دلار رقم تجارت میان ما است. بنابراین، من فکر می کنم ما باید با یکدیگر گفتگو کنیم و این کاری است که ما امروز انجام می دهیم. ما باید بر روی کاهش تعرفه ها تمرکز کنیم.

ترامپ در ادامه افزود: من موافق هستم. ما می توانیم هیچ تعرفه، هیچ مانع و یارانه ای نداشته باشیم و آمریکا بسیار خرسند خواهد بود. کشورهای زیادی هستند که موانع و تعرفه های زیادی دارند و ما نیز ناچار هستیم این کار را انجام دهیم. شما این را تلافی جویی می نامید اما من می گویم ما می خواهیم کارها به صورت متقابل باشد. بنابراین، اتحادیه اروپا یا دیگران باید اقدام متقابل انجام دهند. ما در حال همکاری در این زمینه هستیم و تلاش زیادی انجام داده ایم. ما کارهای بسیار خوبی با مکزیک و بسیاری از کشورها انجام دادیم اما همانطور که یونکر گفت ما با یکدیگر بیش از پنجاه درصد از تجارت جهان را تشکیل می دهیم. این رقم بزرگی است. بنابراین، ما انتظار داریم کارهای بسیار مثبتی روی دهد.

انتهای پیام/

دیدار ترامپ با یونکر در کاخ سفید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار