معاون وزیر راه گفت: ساخت یک هزار و ۱۶۰ کیلومتر آزاد راه در سطح کشور در دست اجرا است که سالانه تنها برای بخش بزرگراهی افزون بر ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی  در جلسه بررسی روند پیشرفت اجرای پروژه بزرگراه دامغان-معلمان گفت: طبق موافقت سازمان برنامه و بودجه هشت طرح آزادراه در سطح کشور اجرا می‌شود که این پروژه‌ها چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی در ادامه افزود: وجود این تعداد بزرگراه و آزاد راه در کشور به طور نسبی ۳۵ هزار کیلومتر از کل مسیرهای ترانزیتی و شریانی موجود کشور محسوب می شود که زیر بار ترافیکی قرار دارند.

مدیر عامل شرکت توسعه و زیر بناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار نفر نیروی انسانی در پروژه عمرانی وابسته به وزارت راه و شهرسازی فعالیت دارند، ابراز داشت: ۱۷ هزار کیلومتر بزرگراه وجود دارد و نیاز کشور به ساخت بزرگراه و آزاد راه حدود ۱۵ هزار کیلومتر است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزاد راه در سطح کشور آماده بهره برداری است، تصریح کرد: ساخت یک هزار و ۱۶۰ کیلومتر آزاد راه در سطح کشور در دست اجرا است که سالانه تنها برای بخش بزرگراهی افزون بر ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

انتهای پیام / گ

اجرای ۸ طرح آزادراهی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.