معاون عمرانی استاندارقزوین گفت: طرح تشکیل کانون‌های محله با رویکرد ارتقای سلامت اجتماعی از اول شهریور ماه در قزوین آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که با حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی برگزار شد، افزود: برای رسیدن به نتایج بهتر، این طرح نباید تنها به این شهر محدود شود بلکه سایر نقاط از جمله روستا‌های استان را نیز باید مورد توجه قرار داد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با تاکید بر اینکه محوریت این طرح باید با خانه مشارکت مردم باشد، افزود: در این زمینه باید از ظرفیت دستگاه‌هایی مانند جمعیت هلال احمر، روحانیون و مساجد نیز بهره گرفته شود.

به گفته وی، همزمان با توانمندسازی عموم جامعه باید به ظرفیت و توانایی سمن‌ها در این زمینه توجه شود.

فرخزاد با اشاره به موضوع پساب‌ها در قزوین، یادآور شد: در حوزه‌های پساب خانگی و صنعتی استان محیط زیست باید به طور قاطع و به عنوان اهرم بازدارنده، کنترل و نظارت لازم را داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار اضافه کرد: هرچند کار‌های خوبی در ارتقای تصفیه خانه‌های فاضلاب استان صورت گرفته است، اما برای ارتقای سطح کیفی آن‌ها باید بیشتر کار کرد.

فرخزاد افزود: در حوزه تامین آب سالم هم شبکه بهداشت نظارت‌های دقیقی داشته است، اما در حوزه فرهنگ سازی مصرف آب نیازمند تلاش‌های بیشتر هستیم.

انتهای پیام/

نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.