نایب رئیس فدراسیون جودو گفت: کمیته ملی المپیک بدون بهانه‌ و دقیقه ۹۰ سهمیه جودو بانوان در بازی‌های آسیایی جاکارتا را کم کرد.

محمدیان:زحمات بانوی جودوکار با تصمیم کمیته ملی المپیک بر باد رفت/ بدون بهانه سهمیه بازی‌های جاکارتا را کم کردندلیلا محمدیان نایب رئیس فدراسیون جودو در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کاهش سهمیه جودو بانوان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا از سوی کمیته ملی المپیک بیان کرد: یک سال است که با توجه به تصمیم کمیته ملی المپیک و بر اساس سهمیه‌ای که برای جودو بانوان در نظر گرفتند ورزشکاران ملی پوش ما زیر نظر سرمربی به تمرین پرداختند و فدراسیون نیز تمام شرایط را برای آمادگی ملی پوشان فراهم کرد و اکنون نزدیک به اعزام کمیته ملی المپیک بدون بهانه و دقیقه ۹۰ یکی از سهمیه اعزامی تیم ملی جودو بانوان را کم کرد.

جودو ادعای کسب مدال نداشت

او در ادامه اظهار کرد: از ابتدایی که جلسات مربوط به سهمیه تیم‌ها برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ جاکارتا برگزار شد فدراسیون جودو اعلام کرد که بانوان ورزشکار ما ادعایی در کسب مدال ندارند، اما تمام تلاش مان را برای حضور موفق و موثر در این دوره از بازی‌ها به کار می گیریم.

محمدیان تصریح کرد: حریفان ما در این دوره از بازی‌ها قهرمانان المپیک و جهان هستند و این موضوع دلیل نمی‌شود که چون شانس کسب مدال وجود ندارد، بانوان ما در هیچ رقابتی شرکت نکنند. ملی پوشان ما باید در این قبیل مسابقات حاضر شوند تا با کسب تجربه بتوانند در رقابت‌های آینده شانس کسب مدال جودو بانوان باشند.

کمیته ملی المپیک برنامه ریزی ما را برهم زد

نایب رئیس فدراسیون عنوان کرد: ملی پوشان ما تمرینات خوب و مستمری را زیر نظر کادر فنی پشت سر گذاشتند و هر ۳ نفر آن‌ها در کمپ تمرینی ژاپن حاضر شدند و روی نقاط ضعف و قوت خود کار کردند، اما اکنون کمیته ملی المپیک بدون هیچ هماهنگی نام فاطمه برمکی را از لیست اعزام حذف می‌کند و تمام برنامه ریزی را بهم می‌ریزد.

محمدیان ادامه داد: با وجودی که درخشان در جلسه با کمیته ملی المپیک از دختران ما دفاع کرد، اما آن‌ها این تصمیم را گرفتند و تیم ملی جودو بانوان تنها با ۲ نماینده راهی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی می‌شود.

هنر ما حفظ روحیه ملی پوشان است/زحمات بانوی جودوکار با تصمیم کمیته ملی المپیک بر باد رفت

او در ادامه افزود: از وضعیت پیش آمده بسیار ناراحت هستم و حتی نمی‌دانم درباره این تصمیم چه باید گفت. الان وظیفه مسئولان فدراسیون است که طوری با این ملی پوش صحبت کنند که شرایط روحی این ورزشکار حفظ شود و این هنر ما است، اما این نکته را باید در نظر گرفت که زحمات یک سال فدراسیون و این ملی پوش با این تصمیم از بین رفت.

شرایط ورزش مبهم است

محمدیان درباره اینکه از این ملی پوش در رقابت‌های آینده استفاده می‌شود، عنوان کرد: نمی‌توانم قولی بدهم چرا که با این اتفاقی که رخ داد شرایط حضور تیم ملی جودو بانوان در مسابقات مشخص نیست. با این وضعیت باید گفت شرایط ورزش مبهم است چرا که برنامه ریزی انجام می‌شود و بعد بدون دلیل سهمیه اعزام کم می‌شود.

نایب رئیس فدراسیون جودو در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲ ملی پوش دیگر ما در تمرین خواهند بود تا در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی حاضر شوند و امیدوارم که بتوانیم حضور موثری در این بازی‌ها داشته باشیم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار