نماینده مردم شاهین شهر در مجلس از عدم اجرای برنامه ششم در راستای شفاف سازی حقوق دریافتی مسئولان انتقاد کرد.

مجلس هزینه‌های غیرمتعارف را متوقف کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه طی تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس، با اشاره به بند 11 ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: در ماده 29 برنامه ششم توسعه کشور مصوب شده است که تمام حقوق هایی که به مدیران پرداخت می شود شفاف سازی شده و بر روی سامانه ای قرار بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر با اینکه بیش از یک سال از این قانون می‌گذرد اما هنوز اجرایی نشده است و مجلس باید این موضوع را پیگیری کند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: ما نمایندگان باید از خودمان شروع کنیم تا اینکه از حرف به عمل برسیم، به عنوان مثال سفرهای خارجی را ممنوع کنیم مگر اینکه موارد استثنایی آن هم با تصمیم مجلس، هزینه‌های اضافی ساخت و ساز مجلس را انجام ندهیم، همچنین تعطیلات تابستانی که باقی مانده است را انجام ندهیم و پیشنهاد می شود نمایندگان 10 الی 20 درصد از حقوقشان را کاهش دهند.

نماینده شاهین شهر و میمه در پایان در اخطار قانون اساسی با اشاره به اصل 156 خطاب به رئیس قوه قضائیه خاطرنشان خاطر کرد: رئیس قوه قضائیه مسئول حفاظت از حقوقه عامه مردم است، از این رو امیدواریم شاهد اتفاقاتی که در گذشته رخ داده از قبیل موضوع خاوری نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار