مراسم روز جهانی حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس  ،مراسم روز جهانی حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو با حضور رئیس جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مرتع و آبخیز داری در بندرعباس برگزار شد.
غیبی رئیس جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مرتع و آبخیز داری در این مراسم گفت: جنگل‌ها به ویژه جنگل‌های مانکرو از مهمترین اکوسیستم‌ها دنیا محسوب می‌شوند که متاسفانه با مخاطرات زیادی روبرو هستند.
وی افزود: تغییرات اقلیمی، هجوم آفات و آتش سوزیز به دلیزل افایش دما و کاهش بارندگی و فعالیت‌های انسانی در نابودی جنگل‌ها و گونه‌ها نقش دارند.
رئیس جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مرتع و آبخیز داری گفت: از جنگل‌های مانگرو می‌توان به عنوان تنها پوشش جنگلی در کشور نام برد که در سال‌های اخیر بر وسعت آن افزوده شده است.
غیبی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده در تلاشیم تا با استقرار ۴ کارشناس در استان‌های جنوبی کمر بند سبز در خط جنوب کشور تا منطقه گواتر ایجاد شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هم گفت: جنگل‌های مانگرو با مساحت بیش از ۱۶ میلیون هکتار در ۵۶ کشور جهان وجود دارد.
امید ذاکری افزود: هرمزگان تنها استان کشور است که هر دو گونه حرا و چندل در آن وجود دارد.
وی گفت: تا کنون ۹ میلیون اصله نهال حرا در خور‌ها و تالاب‌های هرمزگان کاشته شده است.
ذاکری حفاظت از سواحل، طبیعت گردی، تعادل اکولوزیکی و کانون مهم تنوع زیستی را از جمله مزایای این جنگل‌ها برشمرد.
سرپرست مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس هم گفت: با توجه به نابودی ۵۰ درصد از اکوسیستم‌های مانگرو طی ۱۰۰ سال گذشته در دنیا باید برای حفظ آن اهتمام ویژه‌ای شود.
حمزه‌ای افزود: ۲۵ هزار هکتار از اکوسیستم مانگرو کشور در استان ما قرار دارد.
استاندار هرمزگان هم گفت: با توسعه جوامع و نیاز‌های جدید و به دنبال آن استفاده از طبیعت باید میزان خسارت وارد شده به محیط زیست را به حداقل برسانیم.
فریدون همتی افزود: همه مردم و مسئولان باید حفاظت از محیط زیست را به عنوان یکی از ضرورت‌های زندگی به عنوان دغدغه اجتماعی تلقی کنند.
وی گفت: باید از ظرفیت اکوسیستمی جنگل‌های مانگرو برای جذب توریست و گردشگر به صورت مطلوب استفاده شود.
انتهای پیام/ز

ایجاد خط کمربند سبز در جنوب کشور

برچسب ها: محیط زیست ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.