وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

از اسامی مراکز غیر مجاز اعزام دانشجو تا اعلام دوره جدید اعزام دانشجویان به عتباتبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

مراکز بدون مجوز اعزام دانشجو به خارج از کشور + اسامی
کار گروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در آخرین به روز رسانی؛ لیست شرکت‌هایی که مجوزشان لغو شده یا تمدید نشده را اعلام کرد.

افزایش شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی از سال تحصیلی جدید

علی آهومنش رئیس اتحادیه موسسات غیرانتفاعی گفت: از سال تحصیلی 92- 93 وزارت علوم تعیین شهریه را برعهده هیئت امناء موسسات غیرانتفاعی قرار داد که در این باره خود دانشگاه به صورت مستقل در این خصوص تعیین تکلیف کنند.

وی ادامه داد: از این سال به بعد در 395 موسسه آموزش عالی و غیرانتفاعی هیچ افزایش شهریه ای نداشتیم ولی امسال با تصویب هئیت امنا افزایشی 10 تا 15 درصدی برای شهریه داریم.

رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی تصریح کرد: این آئین نامه افزایش قیمت، برای دانشجویان جدید الورود قابل اجرا است ولی برای دانشجویان قدیمی تغییری در شهریه ثابت نداریم ولی شهریه متغیر 10 تا15 درصد افزایش پیدا می کند.

زمان فراخوان شهریور ۹۷ مرکز جذب وزارت علوم اعلام شد + جدول

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم طی ابلاغیه ای به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جدول زمانی فراخوان جذب اعضای هیئت علمی موسسات تابعه این وزارت را اعلام کرد.
در این ابلاغیه از موسسات تابعه خواسته شده است با اعلام نیاز، شرایط اختصاصی هر دانشگاه و شرایط ویژه پذیرش رشته ها قید شود؛ در صورت امکان هوشمندسازی سامانه برای آن شرایط، پیش بینی لازم صورت می گیرد و در صورتی که امکان فنی آن فراهم نباشد شرایط اختصاصی باید به وضوح به اطلاع داوطلبان برسد و در مراحل غربالگری نباید مواجه با حذف گروهی داوطلبان باشیم.

ضعف مهارتی نسل جوان؛ عامل اصلی بیکاری در کشور

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم گفت: یکی از طرح‌های وزارت علوم، طرح آمایش آموزش عالی کشور است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، دانشگاه‌ها باید زمینه را فراهم کنند تا دانشجویان با مهارت‌های جدیدی وارد بازار کار شوند، زیرا بخشی از عوامل موثر در بیکاری ضعف مهارتی نسل جوان است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: توجه به مهارت افزایی جزء سیاست‌های آموزش عالی است که فارغ‌التحصیل نه تنها در رشته خود مهارت لازم را داشته باشد، بلکه باید از ارتباطات اجتماعی و عمومی مناسب نیز برخوردار شوند.

دانشگاه آزاد نیازمند کمک مجلس است

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد گفت:بیشتر دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تمایل دارند پس از اتمام تحصیل جذب هیئت علمی این دانشگاه شوند، در حالی که این امکان وجود ندارد؛ از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم در این زمینه راهکار و راه حل اساسی ارائه دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای برون رفت از مشکلات موجود نیازمند کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

آموزش‌های مهارتی در کشور جزیره‌ای است

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت:در حال حاضر این دو دانشگاه یک هیئت امنای واحد دارند و در حال حاضر برای ادغام هیچ اظهار نظری نمی‌توان کرد تنها چیزی که می‌توان گفت این است که آموزش‌های مهارتی متأسفانه در کشورمان به صورت جزیره‌ای توسط نهادها و مراکز مختلف ارائه می‌شود

وی بیان کرد: 13 وزارتخانه درگیر مهارت‌های رسمی هستند و ضرورت دارد تا هماهنگی بین این نهادها برای ادغام این دو دانشگاه صورت گیرد.

زمان آغاز ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان اعلام شد

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی با اشاره به زمان ثبت نام نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان گفت: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه برای ثبت نام اقدام کنند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهی تصریح کرد: نوزدهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از اواخر مرداد ماه آغاز می‌شود که جزئیات نحوه ثبت‌نام، ارائه تسهیلات به زائران دانشگاهی و توضیحاتی در خصوص قیمت هفته آینده اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار