معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:آموزش و مهارت آموزی از مولفه‌های مهم توسعه و محور رشد تعاونی‌ها است و باید در اولویت برنامه‌های تعاونی‌های استان بوشهر قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید حمید کلانتری صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته مهارت در استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم مهارت‌آموزی و توسعه و پیشرفت جامعه اظهار داشت: اشتغال و مهارت آنچنان به هم تنیده‌اند که در همه جای دنیا این موضوع که نخست مهارت و سپس اشتغال و یا نخست اشتغال و سپس ارتقا مهارت، مطرح است.

وی با اشاره بر ضرورت آموزش در ارتقاء کیفیت و بالا بردن راندمان تولید و بهره‌وری کار تصریح کرد: آموزش و مهارت آموزی از مولفه‌های مهم توسعه و محور رشد تعاونی‌ها است و باید در اولویت برنامه‌های تعاونی‌های استان بوشهر قرار گیرد.

گفتمان مهارت آموزی را در جامعه تسری دهیم

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهارت آموزی را راه برون رفت از تله فقر دانست و افزود: برای برون رفت از تله فقر در جامعه نیاز داریم که گفتمان مهارت آموزی را در جامعه تسری دهیم.

کلانتری با بیان اینکه کشور‌های تازه صنعتی شده و پیشرفته مسیر توسعه خود را با اتکا به نیروی انسانی ماهر طی کرده‌اند، خاطر نشان کرد: توجه جدی به تربیت نیروی ماهر و تکیه به آنان توسعه‌ای فراگیر، عدالت افزا و توانمندساز را در همه اقشار اجتماعی ایجاد می‌کند.

وی، مهارت را در دستیابی به فرصت‌های برابر و کاهش نابرابری موثر خواند و اظهار کرد: مطالعه‌ها نشان می‌دهد کشور‌هایی که مسیر توسعه را پیموده‌اند به سبب بهره‌گیری از نیروی انسانی ماهر بوده است و کشور‌هایی که بدون اتکا به نیروی انسانی ماهر به درآمد سرانه بالا رسیده‌اند، توسعه یافته محسوب نمی‌شوند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقش آموزش فنی و حرفه‌ای در توانمند سازی و خروج از فقر تاکید کرد و گفت: در حوزه توسعه، باید به انسان‌های با مهارت که از مهارت‌های فنی و شغلی و مهارت برای تعامل با محیط و زندگی بهتر و مهارت برای دستیابی به فرصت‌های برابر برای دستیابی مواهب توسعه برخوردار هستند، توجه ویژه شود چرا که دستیابی به عدالت و رفع نابرابری و فراهم سازی فرصت‌های برابر تنها با مهارت آموزی ممکن می‌شود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.