هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در عراق از بازگشت ۸۷۰ هزار نفر طی یک سال به این شهر خبر داد.

بازگشت ۸۷۰ هزار نفر به شهر موصل طی یک سالبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از موازین نیوز، مارتا رودایس، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از گذشت یک سال از آزادسازی شهر موصل از سلطه تروریست‌ها، این شهر شاهد دستاورد‌های انسانی متعددی بوده است و حدود ۸۷۰ هزار عراقی به شهر و خانه خود بازگشته‌اند.

در این بیانیه آمده است: دولت عراق و سازمان ملل با همکاری سازمان‌های غیردولتی کشوری و بین‌المللی توانستند شرایط بازگشت امن و اختیاری آوارگان موصل را فراهم و زیرساخت‌های ویران شده آن را بازسازی کنند و فضای مناسبی را برای معیشت مردم فراهم سازند.

هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در ادامه افزود: اشغال موصل نزدیک به ۲ میلیون نفر را به فرار مجبور کرد و بر اساس بررسی‌های سازمان ملل بیمارستان‌ها، پل‌ها، مدارس و تصفیه خانه‌های آب و نیروگاه‌ها مملو از مواد قابل انفجار و بمب‌های دست ساز متعلق به داعش هستند.

رودایس گفت: از جمله بارزترین دستاورد‌های سازمان ملل، برپایی کنسولگری امور آوارگان سازمان ملل در استان نینوا و اقلیم کردستان است. همچنین سازمان یونیسف یک سوم مدارس را در شهر موصل بازسازی کرد که به موجب آن بیش از نیم میلیون دانش آموز به ادامه تحصیل خود بازگشتند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار