مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی از بهره مندی ۶۵ هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محسن مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با حضور در گفت و گوی ویژه خبری این هفته خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی با تشریح برنامه این اداره کل در هفته ملی مهارت گفت:یکی از برنامه‌های شاخص این هفته برگزاری جشنواره ملی مهارت با حضور ریاست محترم جمهور در ششم مرداد ماه است که در این مراسم ، ۸ نفر از آذربایجان غربی که دارای رتبه‌های برتری کشوری و بین المللی هستند تجلیل می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزود:متاسفانه فرهنگ کار و مهارت در جامعه ما توسعه پیدا نکرده و هم اکنون فقر فرهنگ مهارت و فقر مهارت بر جامعه حاکم است.

مددی تصریح کرد:اگر بخواهیم، با بیکاری که یکی از مشکلات نبود مهارت در افراد است و آسیب‌های اجتماعی بسیاری را به دنبال دارد مقابله کنیم باید مهارت را در جامعه فرهنگ سازی کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اضافه کرد:سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از دستگاه‌های متولی آموزش‌های غیر رسمی برای ایجاد مهارت و اشتغالزایی  است.

وی گفت:کشور‌های در حال توسعه مانند برزیل از طریق آموزش‌های مهارتی توسعه پیدا کرده اند و به اشتغال پایدار و پیشرفت دست یافته اند.

مددی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه استان گفت:در دو سال گذشته برای ۵ میلیون نفر در ساعت دوره‌های آموزشی اجرایی کردیم که این دوره‌ها بیش از ۶۵ هزار نفر را شامل می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت:بعداز اتمام دوره‌ها برای کسانی که نمره قبولی را کسب کرده اند گواهینامه بین المللی که دارای استاندارد‌های جهانی هستند، صادر می‌شود.

وی افزود:این گواهینامه قابلیت ترجمه را نیز دارند.

 

انتهای پیام/م

حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی در گفت و گو ویژه خبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.