معاون بهره‌وری اقتصادی امور خیریه استان فارس گفت: اطلاعات پایه‌ای ۱۲۰ هزار رقبه تا پایان مرداد ماه امسال در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ الیاس رضایی معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اینکه اطلاعات پایه‌ای ۱۲۰ هزار رقبه استان ۱۴ هزار موقوفه متصرفی است، که شامل تمام مشخصات و ویژگی‌های یک رقبه موقوفه است به نحوی که میزان ارزش، نوع کاربری از لحاظ مسکونی، تجاری و زراعی، محل جغرافیایی و اطلاعات مکانی تا پایان مرداد ماه امسال در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: اطلاعات مربوط به سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) و همچنین تهیه سند مبتنی بر نقشه UTM، تعیین حدود اربعه، نشانی، کد پستی و سابقه تاریخی رقبه مبنی بر اینکه در چه سالی وقف و یا واگذار شده و اطلاعات سرمایه گذاری، از مواردی است که در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت می‌شوند.

رضایی تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح در حال حاضر اطلاعات پایه‌ای مربوط به ۴۵ هزار رقبه ویرایش، تایید و تکمیل شده که با در نظر گرفتن رقبات حذفی موضوع اطلاعات پایه رقبات این استان نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف فارس با بیان اینکه در سراسر استان به طور متوسط روزانه ۲ هزار رقبه ویرایش می‌شود، افزود: برای برنامه ریزی و مدیریت هر چه بهتر املاک موقوفه، لازم است اطلاعات دقیق موجود باشد تا بهره برداری مناسبی از آن‌ها انجام شود.

رضایی اضافه کرد: اطلاعات موجود در این سامانه مربوط به سال‌های گذشته است، نیاز به غربالگری، اصلاح و تکمیل دارد، اظهار داشت: با اجرای این طرح، اطلاعات این حوزه بازنگری و بخش‌های ناقص نیز تکمیل و اصلاح می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح تکمیل و تایید اطلاعات پایه‌ای رقبات در قالب فعالیت قرارگاه فدک در استان فارس انجام می‌شود، که این قرارگاه تا پایان مردادماه امسال فعال است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس ادامه داد: استان بیش از ۱۲۰ کارمند به صورت شبانه روز و مستمر برای اجرای این طرح در حال فعالیت هستند کهتلاش می‌شود، تا پایان مردادماه امسال اطلاعات مورد نظر تکمیل شود.

رضایی اضافه کرد: بیشترین رقبات موقوفات فارس به ترتیب متعلق به اداره اوقاف ممسنی، ناحیه ۶ شیراز واقع در شهر صدرا، ن. جهرم، اداره کازرون، آباده، واحی یک، دو، چهار و پنج شیراز، مرودشت، لار و شهرستان‌های اقلید، بوان ات، سپیدان، خنج، لامرد، فراشبند و پاسارگاد است.
انتهای پیام/ت

ثبت اطلاعات رقبه فارس در سامانه موقوفات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.