افتتاح دفتر موقوفه صاحب دیوان با ١٤ هزار رقبه در شیراز

دفتر موقوفه «حاج میرزا فتحعلی صاحب دیوانی» صاحب با ۱۴ هزار رقبه تجاری، مسکونی و خدماتی در شیراز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: اداره‌کل اوقاف فارس امین نیات واقفین است و طبق نیت مکتوب شده واقفین عمل می‌کند.

وی با اشاره به وجود ١٤ هزار رقبه یا در واقع مستاجر موقوفه صاحب دیوان در شیراز، افزود: این رقبه‌ها شامل کاربری‌های تجاری، مسکونی، فضای سبز، مدرسه، مراکز آموزشی، نیرو‌های امنیتی و نظامی است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه تا سال‌ها پیش این موقوفه غیرمتصرفی بود، بیان کرد: حدود سه سال و نیم است که موقوفه صاحب دیوان زیرنظر این اداره‌کل به اجرای نیت واقف می‌پردازد، اما از ابتدای امسال طی حکمی تولیت موقوفه به بیژن صاحب دیوان از نوادگان این مرحوم سپرده شد.

وی با بیان اینکه این موقوفات از بزرگترین موقوفات کشور و فارس محسوب می‌شود و در سال ۱۳۰۵ قمری وقف شده است، ادامه داد: وسعت این موقوفه ۷۰۰ هکتار در شرق شیراز است و امکان افزایش رقبه تا ۱۷ هزار مورد را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس همچنین به تعیین تکلیف بیش از ٥ هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف این اداره‌کل با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اشاره و تصریح کرد: نزدیک به دو سوم شهر شیراز وقفی است.

موسوی به پرداخت بخشی از مطالبات دستگاه‌های دولتی از مالکیت وقفی از طریق اسناد خزانه اسلامی اشاره و در این خصوص نیز بیان کرد: مقرر شده تا پایان سال مال‌الاجاره مالکیت‌های وقفی ادارات دولتی شهر شیراز و استان فارس پرداخت شود
انتهای پیام/ر

آغاز به کار دفتر موقوفه صاحب دیوان در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار