شیراز؛

ثبت بیش از 20 وقف جدید در فارس

مدیر کل اوقاف فارس از ثبت 21 مورد وقف در امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه از اول سال 95 تا امروز 21 مورد وقف جدید به ثبت رسیده است، گفت: این موقوفات شامل منازل مسکونی، ملک تجاری، آپارتمان، زمین و باغ بوده است.
وی با اشاره به اینکه نیات واقفان در این موقوفات جدید سکونت طلاب، خیرات و مبرات، ساخت مسجد، ساخت حسینیه، اطعام و روضه خوانی حضرت سیدالشهدا (ع)، آموزش و پژوهش، تامین هزینه های ضروری مسجد، ساخت سالن چند منظوره و ترویج قرآن کریم بوده است، تاکید کرد: بزرگترین وقف امسال وقف حاج محمدحسن کاظمی شیرازی و هلن کاظمی شیرازی بود که یک هزار و یکصد میلیارد ريال ارزش داشت و مابقی این موقوفات نیز 30 میلیارد ريال ارزش دارند و جوانترین واقف نیز 28 سال سن دارد.
 
موسوی از نصب بیش از 50 دوربین مداربسته در مسجد نصیرالملک خبر داد و یادآور شد: هزینه نصب این دوربین ها را دفتر موقوفه پرداخت کرده است.
وی تاکید کرد: از مجموع یک میلیون و 200 هزار هکتار مورد اختلاف بین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، 450 هزار هکتار آن در فارس واقع شده است که 350 هزار هکتار آن تعیین تکلیف شده است و تا پایان سال مابقی هم تعیین تکلیف و جشن تعیین تکلیف این اراضی گرفته خواهد شد.
انتهای پیام/ن

برچسب ها: ثبت ، وقف ، جدید ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار