قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره امام رضا (ع) سال به سال در حال توسعه است و مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفته است.

جشنواره امام رضا (ع) سال به سال در حال توسعه است/ این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی کشور استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛حسین انتظامی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  دیشب در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: جشنواره امام رضا (ع) سال به سال در حال توسعه است و مورد استقبال بسیاری قرار گرفته  و این به دلیل عنایت امام رضا (ع) است.

وی افزود:  جشنواره امام رضا(ع) به دلایلی بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است که ماه ها  بر روی ساختار شبکه ای آن کار شده   و فعالیت‌های گسترده‌ای در این مورد انجام گرفته است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یک رویداد فرهنگی معمولاً یک هفته یا نهایت 10 روز به طول می کشد، ادامه داد:  جشنواره امام رضا (ع) با سایر رویداد‌های فرهنگی فرق دارد و از نظر زمانی و تنوع موضوعی گسترده ای است.
 
انتظامی، وجه بی‌بدیل جشنواره امام رضا (ع) را مردمی بودن آن عنوان کرد و گفت: دولت و نهاد‌های حکومتی کمترین اثر را از نظر سامان آن دارد و در حوزه دین هر چه از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود توفیق بیشتری در کار حاصل می‌شود.

وی استعدادیابی در سطح گسترده و در حوزه‌های فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی را از دیگر نقاط قوت جشنواره عنوان کرد و گفت: نهادسازی فرهنگی در داخل و خارج از کشور از دیگر ویژگی‌های بارز این جشنواره است و این رویداد فرهنگی نشانه، جلوه و عامل انسجام فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: معمولاً در فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌ها انسجامی وجود ندارد و این موجب می‌شود فعالیت‌های فرهنگی به سامان ننشیند و این جشنواره اگر چه به نام امام رضا (ع) است، اما در حقیقت زمینه را برای توسعه آموزه‌های ائمه اطهار (ع) فراهم می‌کند.

انتظامی گفت: باید به سطح عمیق‌تری از جشنواره یعنی سبک زندگی رضوی و ترویج آن توجه و تمرکز کنیم، چرا که راه نجات ما نزدیکی سبک زندگیمان به سلوک ائمه اطهار (ع) است و مسئولان نیز هر چه به سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نزدیک شوند در اداره کشور نیز موفق‌تر هستند.
 
انتهای پیام//ا.س
 

پایان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.