سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ارزش افزوده بخش معدن این استان را ۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

 ۳۲ معدن قیر طبیعی با ذخیره قطعی ۱.۳ میلیون تن در استان داریم گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه محسن رستمی امروز سه شنبه در دومین نشست شورای معادن استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد به ارائه گزارشی از وضعیت معادن و برنامه‌های سال ۹۷ پرداخت و اظهار داشت: ارزش افزوده در بخش صنعت ۲ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان است که به این لحاظ رتبه ۱۷ کشور را داریم.

وی ارزش افزوده بخش معدن را ۶ میلیارد تومان و بخش تجارت را ۳ هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در مجموع ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ۶ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیش بینی شده است طی امسال ۱۱ پروانه بهره‌برداری معدنی با اشتغال ۱۰۵ نفر و سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومان صادر شود.

رستمی به پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۷ اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا هشت فقره معدن سنگ لاشه در شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین و سه فقره معدن بیتومین در شهرستان گیلانغرب فعال شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ معدن قیر طبیعی با ذخیره قطعی ۱.۳ میلیون تن در استان داریم که ۷۵ درصد ذخایر قیر طبیعی کشور را تامین می کند و به این لحاظ رتبه اول کشور را داریم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اظهار داشت: حدود ۵۰ معدن سنگ ترئینی (مرمریت و مرمریت دولومیتی) با ذخیره قطعی ۴۶ میلیون تن و استخراج سالیانه ۵۵۰ هزار تن در استان فعالیت می کند.

رستمی تصریح کرد: همچنین سه معدن آهک و مارن با ذخیره قطعی ۳۶۰ میلیون تن و استخراج سالیانه ۴.۲ میلیون تن، ۱۰ معدن سنگ گچ با ذخیره قطعی ۴۰ میلیون تن و استخراج سالیانه ۵۲۰ هزار تن، چهار معدن فلدسپات با استخراج سالیانه ۸۰ هزار تن و ۶ معدن سیلیس با ذخیره قطعی ۲۱.۵ میلیون تن و استخراج سالیانه ۱۴۵ هزار تن عمده معادن استان کرمانشاه را تشکیل می‌دهند.

وی به اهم مشکلات و تنگناهای استان در حوزه معدن اشاره کرد و افزود: عدم تکمیل زیرساخت‌های بخش معدن در استان، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات معادن، عدم نقدینگی مناسب به دلیل تخصیص نیافتن تسهیلات به معادن در سنوات گذشته، فروش مواد معدنی به خصوص قیر و... از جمله آن مشکلات هستند.

 

انتهای پیام/ز

حدود ۵۰ معدن سنگ ترئینی در استان فعالیت می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.