پژوهشگران سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه برای نخستین بار در کشور در حال اجرای طرح ملی تولید کربن فعال از قیرطبیعی هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی دارایی مدیر گروه پژوهشی شیمی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: بیش از 80 درصد معادن قیر طبیعی کشور در استان کرمانشاه متمرکز شده است

وی گفت: قیر یک ماده هیدروکربونی بوده و می توان بسیاری از محصولات کربنی ارزشمند را از آن تولید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این ثروت خدادادی در استان، گروه پژوهشی شیمی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از سال 1384 بخشی از فعالیت های خود را در خصوص فراوری قیر طبیعی متمرکز کرده که نتیجه آن انجام چندین طرح آزمایشگاهی نیمه صنعتی، ثبت چندین اختراع و چاپ مقالات در کنفرانس های بین المللی بوده است.

دارایی در ادامه با بیان اینکه یکی از محورهای برنامه این گروه تولید فرآورده های صنعتی از قیر طبیعی بوده، گفت: نتایج این فعالیت ها تصویب طرح ملی تولید کربن فعال از قیر طبیعی با ظرفیت 100 تن در سال با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی و عقد قرارداد پژوهشی با سازمان انرژی اتمی ایران جهت تولید گرافیت است.

وی افزود: با توجه به نتایج بدست آمده و پیشنهاد معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، زمینه فعالیت آینده گروه پژوهشی شیمی تا سال 1400 بصورت تخصصی در خصوص فرآورده های صنعتی از قیر طبیعی متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مصرف کربن فعال در کشور 1400 تن در سال است که فقط 200 تن آن در داخل تولید و مابقی از طریق واردات از کشور های سوئد، هلند، ژاپن، آلمان و چین تامین می شود

 

 

انتهای پیام/د

 

 

بیش از 80 درصد معادن قیر طبیعی کشور در استان کرمانشاه متمرکز شده است

برچسب ها: کرمانشاه ، قیرطبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.