فرماندار شهرستان دلگان گفت: اختلافی که بین دو طایفه بلوچی و امیری به وجود آمده بود در کمتر از 20 روز به صلح و سازش ختم شد.

پایان اختلاف۲۰روزه ۲طایفه درشهرستان دلگانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان  مجتبی شجاعی اظهار کرد: جلسه صلح و سازش بین دو تیره امیری و بلوچی از طایفه هوتی از جلگه چاه هاشم در محل فرمانداری شهرستان دلگان برگزار شد.

وی افزود: با پیگیری اعضای شورای تامین، امام جمعه، معتمدان، سرداران و اعضای شورای حل اختلاف، اختلاف و درگیری دو طایفه بلوچی و امیری از طایفه هوتی به سازش رسید.

شجاعی ادامه داد: اختلاف و درگیری 20 روز قبل بین اعضای این دو طایفه شدت گرفت که با پادرمیانی بزرگان، ریش سفیدان، اعضای شورای تامین و حل اختلاف منطقه این اختلاف و درگیری به سازش ختم شد و افراد سلاح‌های غیر مجاز را تحویل دادند.

فرماندار دلگان ضمن قدردانی از اعضای شورای تامین در راستای پیشگیری گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم قبل از گسترش اختلاف از طریق تشکیل شورای معتمدان و سپردن ماموریت‌های اجتماعی پیشگیرانه و فرهنگی به آنها و بهره‌گیری از علمای منطقه در دستور کار شورای تامین است.

وی گفت: جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز از طریق معتمدان و سران طوایف از دیگر اقداماتی است که در راستای پیشگیری از اختلافات در دستور کار است.

این مسؤول بیان کرد: همچنین 3 مورد اختلاف ریشه دار و حیاتی در دست بررسی و پیگیری برای رفع است که معاونت امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان محوریت و هدایت رفع این سه اختلاف را بر عهده دارند.

انتهای پیام/س

صلح و سازش پس از 20 سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار