رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸ هزار و ۵۰۶ پرونده از خردادماه سال گذشته تاکنون در شورا‌های حل اختلاف این استان مختومه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمیدرضا بندانی رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: در این مدت ۳۰ هزار و ۷۵۵ فقره پرونده ورودی به شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان داشتیم که از این تعداد ۲۵ هزار و ۹۵۵ فقره پرونده حقوقی و چهار هزار و ۸۰۰ فقره پرونده با موضوع کیفری بودند.

وی افزود: همچنین از این میزان پرونده‌های وارده ۲۸ هزار و ۴۲۹ فقره پرونده مربوط به حوزه‌های شهری و سه هزار و ۳۲۶ فقره پرونده مربوط به حوزه‌های روستایی بود که در مجموع ۲۸ هزار و ۵۰۶ فقره پرونده مختومه شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت ۱۶ هزار و ۸۰۷ فقره پرونده قابل صلح در شورا‌های حل اختلاف استان مورد بررسی قرار گرفت که ۶ هزار و ۳۹۵ پرونده به مصالحه ختم شد.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل شورای حل اختلاف برای حل و فصل اختلافات در دادگاه‌ها و مراکز قضایی رسمی یکی از برنامه‌های مهم قوه قضاییه بود که باعث کاهش مراجعات به مراکز قضایی و افزایش صلح و سازش و در نتیجه گسترش و نهادینه شدن فرضیه حسنه گذشت و صلح و سازش در جامعه شده است.

انتهای پیام/ع

۳۰ هزار و ۷۵۵ فقره پرونده ورودی به شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار