رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: در بين علل وقوع سوانح ترافيکی شديد، سرعت، مهمترين عامل شناخته شده محسوب می شود. 

مهمترین عامل وقوع سوانح ترافیکی شدید سرعت بالاستفضل الله شیری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  گفت: از بین علل وقوع سوانح ترافیکی شدید، سرعت، مهمترین عامل شناخته شده محسوب می‌شود که با تولید و استفاده رو به رشد خودرو‌های پر سرعت در کشور، اگر این عامل کنترل نشود ممکن است عواقب ناگوار بیشتری به جامعه تحمیل کند.

وی ادامه داد:سالانه در کشور ما افراد زیادی به علت سوانح ترافیکی جان می‌بازند و بسیار بیشتر از آن دچار ناتوانی و معلولیت‌های جسمی می‌شوند، متاسفانه قربانیان این حوادث، بیشتر از گروه سنی جوان و مولّد جامعه بوده به طوری که میانگین سنی آن‌ها حدوداً ۳۵ سال است.

سرهنگ شیری افزود: با افزایش سرعت وسیله نقلیه، زمان عکس العمل راننده و فاصله مورد نیاز تا توقف وسیله نقلیه افزایش می‌یابد و همین امر باعث شده که احتمال وقوع تصادف افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اظهار داشت:درسرعت بالا میزان اشتباهات رانندگی بیشتر خواهد شدو مدت زمان تصمیم گیری کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در یک تصادف با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، وزن کودک ۲۰ برابر افزایش می‌یابد و یک کودک ۵ کیلوگرمی در یک صدم ثانیه، وزنی معادل ۱۰۰ کیلوگرم خواهد یافت.

سرهنگ شیری گفت::اقشار آسیب پذیر استفاده کننده از راه‌ها مانند عابرین پیاده رانندگان موتورسیکلت و دوچرخه سواران هنگام تصادف با وسایط نقلیه موتوری، بیشتر در معرض آسیب‌های وخیم قرار می‌گیرند و این بدان علت است که این اقشار کاملا بدون محافظ و یا با سطح محافظت پایین تری قرار دارند.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: تحقیقات گویای این مطلب است که بیشتر کاربران ترافیکی آسیب پذیر در برخورد با یک خودرو که با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت در حرکت است زنده می‌مانند، اما در برخورد با خودرویی با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت اغلب کشته می‌شوند.

وی عنوان کرد: راندن وسیله نقلیه با سرعت‌های غیرمجاز میزان و شدت تصادفات، مصدومیت و مرگ و میر‌های ترافیکی را افزایش داده و کاهش سرعت، ایمنی عبور و مرور در معابر را تضمین خواهد کرد.

وی در پایان توصیه کرد؛ شهروندان با رعایت سرعت مجاز در رانندگی، سلامت و ایمنی سفر خود و سایر کاربران ترافیکی را تامین نمایند.
 
انتهای  پیام/ز
 

درسرعت بالا میزان اشتباهات رانندگی بیشتر خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.