نگرانی‌ها از افزایش ذخایر نفتی و تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و تهران به کاهش قیمت طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، نگرانی ها از افزایش ذخایر نفتی و همچنین تشدید تنشها میان آمریکا و ایران باعث کاهش بهای طلای سیاه در روز سه شنبه شد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 19 سنت کاهش (معادل 0.3 درصد)، به 72 دلار و 87 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 21 سنت کاهش (معادل 0.3 درصد)، 67 دلار و 68 سنت در هر بشکه معامله شد.

جنگ لفظی میان مقامات آمریکایی و ایرانی هم بر کاهش بهای نفت اثرگذار بود. افزایش ذخایر نفت خام آمریکا هم از جمله علل دیگر کاهش قیمت طلای سیاه محسوب می شود. این در حالی است که انتظار می رود ذخایر نفت خام آمریکا برای دهمین هفته متوالی با کاهش هفتگی همراه باشد.

پیش از این، کارشناسان درباره احتمال وقوع یک جنگ تجاری میان آمریکا و چین که می تواند بر بازار نفت هم اثر بگذارد، ابراز نگرانی کرده اند. دونالد ترامپ به تازگی هم تهدید کرده است که تعرفه های وارداتی بر روی 500 میلیارد دلار از کالاهای چینی اعمال خواهد کرد.

به دنبال ثبات در ارزش دلار آمریکا و همچنین واکنش سرمایه گذاران به تشدید تنشها میان واشنگتن و تهران، بهای طلا امروز (سه شنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1221.61 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا هم در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با ثبات همراه بود. دلار آمریکا هفته گذشته به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسیده بود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار