مدیر امور منابع آب چابهار گفت: بیش از ۳۰ نقطه از مسیر رودخانه‌های کاجو و باهوکلات این شهرستان نیازمند اختصاص اعتبار لازم برای ساخت دیوار حفاظتی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فرشید میربلوچزهی مدیر امور منابع آب چابهار  اظهار داشت: مطالعات لازم در برخی نقاط حادثه خیز انجام شده و باید هر چه سریعتر اعتبار لازم اختصاص پیدا کند تا ساکنان محلی و زمین‌های کشاورزی از خطرات سیل و بارندگی‌ها در امان باشند.

وی گفت: ساخته نشدن دیوار حفاظتی سبب شده تا بار‌ها شاهد خسارت سنگین به بخش کشاورزی و واحد‌های مسکونی در مناطق روستایی بخش‌های پلان، دشتیاری و مرکزی در طول مسیر رودخانه‌های کاجو و باهوکلات باشیم.

مدیر امور منابع آب چابهار اظهار داشت: لایروبی بند انحرافی شیرگواز یکی از درخواست‌های بیش از ۲ هزار کشاورز در پایین دست است که این امر می‌تواند جان تازه‌ای به ۶ هزار هکتار زمین کشاورزی موز و صیفی جات در محدوده باهوکلات بخشد.

وی ادامه داد: بند انحرافی شیرگواز با ۷۲۰ هزار مترمکعب به طول ۱۸۰ متر علاوه بر تامین آب کشاورزی تاثیر بسزایی در آب آشامیدنی روستا‌های پایین دست دارد.

میربلوچزهی بر برقدار کردن چاه‌های کشاورزی چابهار تاکید کرد و افزود: از مجموع ۶۱۷ چاه دارای پروانه بهره برداری تنها ۱۴۰ حلقه چاه برقی است.

وی با بیان اینکه برقدار شدن ۴۷۷ چاه کشاورزی می‌تواند وابستگی به سوخت را به صفر برساند افزود: همچنین برقدار کردن چاه‌ها می‌تواند نقش مهمی در رونق کشاورزی داشته باشد.

مدیر امور منابع آب چابهار گفت: خط انتقال آب با لوله از سد پیشین به بند شیرگواز به طول ۴۲ کیلومتر نیازمند بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا بتوان ۶ هزار هکتار زمین کشاورزی باهوکلات را احیا کرد.

انتهای پیام/گ

مسیر رودخانه‌های چابهار نیازمند دیوار حفاظتی

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار