عضو شورای شهر تهران با اشاره به هزینه‌های ناشی از استقرار دولت در تهران گفت: دولت باید همانند سایر شهروندان حق شهروندی خود را به تهران بپردازد.

دولت بهای حضور خود در تهران را پرداخت کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی در تعیین تکلیف روابط دولت و شهرداری و ارائه لایحه مربوطه بر اساس ماده 138 برنامه 5 ساله دوم شهرداری اظهار کرد: شهروندان تهرانی به علت حضور دستگاه‌های اجرایی و سیاسی ناشی از استقرار دولت در تهران هزینه اداره شهر و ارائه خدمات به شهروندان و مراجعان به دستگاه‌های اجرایی را پرداخت می‌کنند و شهر کمترین نفع از استمرار دولت در تهران را می‌برد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این وضعیت زمینه‌ساز تحمیل سهم دولت در بهای تمام شده فعالیت‌ها و خدمات شهرداری تهران به شهروندان تهرانی است،تصریح کرد: این وضعیت نه عادلانه است و نه تداوم آن به مصلحت شهروندان است و دولت همچون سایر شهروندان باید حق شهروندی خود را به تهران پرداخت کند و بهای حضور در تهران را بپردازد.


بیشتر بخوانید: دولت ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی مکلفی به شهرداری تهران دارد


فراهانی با اشاره به ماده 138 برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران گفت: شهرداری موظف بوده تا در زمینه روابط مالی-حقوقی دولت و شهرداری و اخذ هزینه‌های پایتختی و پرداخت سهم شهروندی دولت نسبت به تهیه و تنظیم لایحه روابط مالی دولت و شهرداری تهران برای طی مراحل قانونی اقدام کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به همسویی اعضای شورا و نمایندگان مجلس تصریح کرد: این وضعیت فرصتی است تا از توان فراکسیون 51 نفره امید تهران استفاده شود و ما باید از این فرصت به منظور الزام دولت در پرداخت هزینه‌های پایتختی تهران استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور در مورد تسریع در تعیین تکلیف روابط مالی دولت و شهرداری و ارائه لایحه مربوط بر اساس ماده 138 برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار