مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان سال گذشته توسط کمیته امداد استان کرمان در حوزه اشتغال مددجویان و نیازمندان این استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در نشست هم‌افزایی با روسای مراکز کاریابی، کارآفرینی و مشاوره شغلی استان کرمان که با حضور مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان و مدیرکل آموزش و فنی حرفه‌ای این استان برگزار شد، به اهمیت موضوع اشتغال در کشور و استان کرمان اشاره کرد و گفت: موضوع اشتغال در کمیته امداد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده در حوزه اشتغال مددجویان و اقشار نیازمند توانسته‌ایم به هدف‌گذاری موردنظر در بحث اشتغال دست‌یابیم.

وی به تعامل و همکاری خوب کمیته امداد استان کرمان با اداره کل فنی و حرفه‌ای این استان اشاره کرد و افزود: اداره کل کمیته امداد استان کرمان در بین سایر ادارات کمیته امداد کشور بالاترین تعامل را با اداره فنی و حرفه‌ای دارد.

صادقی با اشاره به اینکه تعهد کمیته امداد استان کرمان در کارگروه اشتغال استان در سال ۹۶ ایجاد چهار هزار فرصت شغلی بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه این نهاد با برنامه‌ریزی و تلاش‌های انجام شده موفق به ایجاد هفت هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در این استان شده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد تنها دستگاهی در سطح استان کرمان است که توانسته در اسفندپارسال۱۰۰ درصد اعتبارات اشتغال را جذب کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان افزود: بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان سال گذشته توسط کمیته امداد استان کرمان در حوزه اشتغال مددجویان و نیازمندان این استان هزینه شده است.

وی نظارت بر طرح‌های اشتغال را یکی از برنامه‌های مهم این نهاد اعلام کرد و گفت: به‌منظور ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم به مجریان طرح‌های اشتغال و همچنین برای پایدارسازی طرح‌ها اشتغال تمامی طرح‌هایی که توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد اجرا می‌شود توسط ناظران خودکفایی این نهاد تا رسیدن به مرحله کسب درآمد تحت نظارت قرار می‌گیرند.

رضا اسماعیلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه قسمت عمده اشتغال در استان کرمان توسط کمیته امداد انجام می‌شود، گفت: از ۳۴ هزار تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در سال گذشته در کارگروه اشتغال این استان چهار هزار شغل مربوط به کمیته امداد کرمان بوده است.

وی بابیان اینکه کمیته امداد نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای در اشتغال استان کرمان دارد، افزود: قطعاً این نهاد می‌تواند در بحث کاریابی‌های نیز مثمر ثمر واقع شود.

اسماعیلی بیان کرد: تعهد استان کرمان در کارگروه اشتغال در سال گذشته ایجاد ۳۴ هزار و ۴۰۰ شغل بوده که خوشبختانه طی این مدت ۳۹ هزار شغل در استان کرمان اجرا و ثبت سامانه رصد شده که بیش‌تر از تعهد این استان بوده است و سهم کمیته امداد استان کرمان از اجرای این تعداد شغل هفت هزار و ۸۰۰ مورد بوده است.
انتهای پیام/ی

بخش عمده اشتغال استان کرمان توسط کمیته امداد ایجاد می شود

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار