نهمین همایش تجلیل از اتوبوسرانان نمونه فاقد تصادف با حضور تعدادی از مسؤولان شهری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس پلیس راهور خراسان رضوی و تعدادی از اتوبوسرانان در تالار شهر مشهد برگزار شد.

نهمین همایش تجلیل از اتوبوسرانان نمونه فاقد تصادف 96 در مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سیدمهدی حسینی پویا مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در این همایش گفت: آمار تصادفات با آموزش‌ها و راهنمایی‌های مورد نیاز و همچنین سعی و تلاش اتوبوسرانان، به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: آمار تصادفات در سال 1389 تعداد 3 هزار و 262 مورد، سال 1390 تعداد یک هزار و 754 مورد، سال 1391 تعداد یک هزار و 189 و در سال 1392 تعداد 850 مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: این آمار همچنین در سال 1393 تعداد 668 مورد، سال 1394 تعداد 450 مورد، سال 1395 تعداد 328 مورد و در سال 1396 تعداد 292 مورد بوده است.

حسینی پویا با اشاره به اینکه آمار تصادفات در کشور بالا است؛ گفت: طبق آمار پزشکی قانونی در سال گذشته 16 هزار و 201 نفر در تصادفات فوت کرده‌اند.

وی افزود:این کاهش ایجاد شده در آمار تصادفات رانندگان به پاس زحمات و آموزش‌های سازمان اتوبوسرانی و هدایت و همکاری‌های پلیس راهور محقق شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به اینکه در مجموع حدود 18 درصد از سفر‌های درون شهری توسط سازمان اتوبوسرانی انجام می‌شود تصریح کرد: در مجموع تعداد 3 هزار و 516 ایستگاه اتوبوس وجود دارد که حدود یک هزار و 345 مورد از آن‌ها مسقف است.

حسینی با بیان اینکه یک هزار و 810 اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی وجود دارد گفت: 62 درصد از این تعداد به بخش خصوصی اختصاص دارد.

وی با تأکید بر اینکه عمر ناوگان متأسفانه خیلی بالا است افزود: در حال حاضر عمر ناوگان در بخش سازمانی 6 سال و در بخش خصوصی ۷.۲۵ سال است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به اینکه 20 درصد اتوبوس‌ها فاقد کولر هستند که امید است بتوان در این خصوص اقدام کرد تصریح کرد: تاکنون 328 میلیون مسافر توسط اتوبوسرانی جابه‌جا شدند که آمار روزانه آن ۹۰۰ هزار نفر است.


توسعه حمل‌ونقل عمومی و فرهنگ‌سازی، راه‌حل مشکل حمل‌ونقل مشهد


وحید برکچی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: رانندگان اتوبوس وظیفه سختی بر دوش دارند و در تمام اوقات شبانه‌روز به مردم خدمات ارائه می‌دهند هرچند کمتر از آنان قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۹ درصد حمل‌ونقل عمومی در مشهد با اتوبوس صورت می‌گیرد افزود: مشکل حمل‌ونقل شهر مشهد حل نمی‌شود مگر اینکه بتوانیم حمل‌ونقل عمومی را توسعه و فرهنگ آن را گسترش دهیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه اگر اتوبوسرانان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، چهره شهر تغییر خواهد کرد تصریح کرد: خوش‌خلقی یکی از اصولی است که همه باید آن را داشته باشیم.

برکچی گفت: هرجایی که با مردم با رفتار خوب برخورد شده، نتیجه بهتری حاصل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از تذکرات مردم در خصوص رانندگان تاکسی و اتوبوس نحوه رانندگی رانندگان است افزود: تقاضا داریم در سال 97 حرکت بزرگی در این خصوص صورت گیرد و تصادفات اتوبوس‌ها به نصف کاهش یابد.


توسعه حمل‌ونقل انبوه‌بر، مهم‌ترین راهبرد‌های مدیریت حمل‌ونقل در شهر‌ها


محمدباقر سلیمی کوچی رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به اینکه اهمیت حمل‌ونقل عمومی بر هیچکس پوشیده نیست گفت: حجم وسایل نقلیه شهر‌ها را به فضا‌های پارکینگ شبیه‌تر می‌کند و از مهم‌ترین راهبرد‌های مدیریت حمل‌ونقل در شهرها، توسعه حمل‌ونقل انبوه‌بر است.

وی ایمنی را مهمترین شاخصه حمل‌ونقل عمومی برشمرد و افزود: به‌طور میانگین هر روز یک‌نفر کشته در ترافیک شهر مشهد وجود دارد که این موضوع سنگین و نگران‌کننده است.

رئیس پلس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: تلاش مدیران و برنامه‌ریزان بر این است که با ایجاد جذابیت‌هایی نظیر یکپارچگی، زمانبندی وسرفاصله مناسب، حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهند و تغییر مد حمل‌ونقلی به سمت ناوگان انبوه‌بر ایجاد شود.

سلیمی کوچی گفت: با مقایسه میانگین ضریب اشغال صندلی در سفر‌های شخصی مشاهده می‌کنیم به‌جای اینکه بیست نفر با خودرو تک سرنشین در معابر تردد کنند یک اتوبوس می‌تواند با هزینه کمتر، ضریب ایمنی بالاتر و آسیب محیط زیستی کمتر این خدمت را ارائه دهد.

وی با تأکید بر رانندگی صرفاً مهارت نیست افزود: مهارت ویژه پیست‌های رانندگی است در حالیکه رانندگی ایمن به‌عنوان یک ضرورت باید در کنار مهارت رانندگی مطرح شود و صبر، حوصله و خوش‌خلقی باید در بین رانندگان لحاظ شود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.
 
انتهای پیام//ج.ر


کاهش آمار تصادفات رانندگان اتوبوسرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.