مدیرکل میراث فرهنگی فارس از اجرای طرح مقاوم سازی غار تاریخی سنگ‌شکنان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه ۱۶ قرارداد برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در فارس منعقد شده که یکی از این قرارداد‌ها مقاوم سازی غار سنگ‌شکنان است، گفت: این طرح‌ها با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان و رونق اشتغال صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به توقف پرونده مرمتی در مدرسه تاریخی خان جهرم، افزود: این توقف موقتی بوده و دلیل آن هم بازنگری نقشه‌ها و بازبینی طرح است.

امیری ادامه داد: با توجه به نظارت دقیق کارشناسان، هیچ مرمت غیراصولی در بنا‌های تاریخی جهرم انجام نشده است.

وی اظهار داشت: تغییرات اندک در مرمت مسجد و مدرسه خان به دلیل کاربردی شدن این مکان است تا بتوان از آن به عنوان مسجد یا مدرسه علمیه مطابق با شرایط روز استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اجرای طرح‌های مرمتی این شهرستان با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال گفت: مرحله نخست مرمت ۴ بنای تاریخی خانه دهقانی، شهیدان اشراق و بقعه شیخ خلیفه و مقبره جاماسب حکیم در این شهرستان به پایان رسیده و ۳ بنای تاریخی شامل خانه طوفان، غار سنگ‌شکنان و مرمت مدرسه زمانیه و مسجد خان نیز در حال مرمت و بازسازی است.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز است
انتهای پیام/ر

غار تاریخی سنگ‌شکنان مقاوم سازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار