نماینده شهرستان قرچک در شورای استان تهران گفت: تبدیل روستا‌ها به شهر بدون درنظر گرفتن زیرساخت‌های لازم، اقدام نادرستی است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد عظیمی نماینده شهرستان قرچک در شورای استان تهران در جلسه شورای استان تهران که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه تبدیل روستا‌ها به شهر فقط به لحاظ اینکه جمعیت مناسبی دارند، در کنار الحاق مناطق روستایی به شهر‌ها مشکلات فراوانی را برای اهالی روستا‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: در این فرآیند غلط، اهالی روستا‌ها علاوه بر پرداخت هزینه‌های زندگی در شهر از داشتن کمک‌های دولتی در خصوص روستا‌ها نیز محروم می‌شوند و همین امر مشکلات فراوانی را برای روستانشین‌ها فراهم کرده است.

عظیمی با اشاره به معضلات فراوان تبدیل وضعیت روستا‌ها به شهر گفت: با شکل گیری شهر‌های جدید در مناطق روستایی مناسبات و فرهنگ شهرنشینی و همچنین اسکان افراد جدید در بافت روستا‌ها باعث ایجاد اختلال در روند زندگی روستایی شده و امکان توسعه دامداری‌ها و کشاورزی در این مناطق از بین خواهد رفت.

نماینده شهرستان قرچک در شورای استان تهران گفت: تبدیل زندگی روستایی به شهری برای روستاییان هیچ مزیتی ندارد و منابع درآمدی اهالی روستا‌ها نیز تهدید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار