معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان بوشهر پس از بوجاری و ضدعفونی برای تحویل به کشاورزان قرار می‌گیرد.

تامین بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو عمرانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های بالایی در زمینه تولید غلات و به‌ویژه گندم دارد و هر ساله بخش زیادی از اراضی استان زیر کشت گندم می‌رود.

وی بیان کرد: امسال به دنبال خشکسالی‌ها و کاهش چشمگیر میزان بارندگی در پائیز و زمستان شاهد وارد شدن خسارت‌های بسیار زیادی به کشاورزان و از بین‌رفتن کشت دیم گندم در نقاط مختلف استان بودیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر از تامین بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان برای سال ۹۷-۹۸ خبر داد و اضافه کرد: کشت بذر گندم در سه هزار و ۲۱۸ هکتار از اراضی استان انجام شد.

وی با اشاره به کاشت و داشت مزارع تولید بذر با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۱۲۳ تن بذر گندم در مزارع یاد شده تولید شد.

عمرانی ادامه داد: از این میزان بذر تولیدی ۱۲۷ تن طبقه پرورشی ۳، هزار و ۶۴۳ تن طبقه مادری و ۹ هزار و ۳۵۲ تن بذر طبقه گواهی شده بوده است.

وی افزود: بذرهای تولید شده مهرماه پس از بوجاری و ضدعفونی بر اساس سطوح زیر کشت و سهمیه‌های تعیین شده شهرستان‌ها، در اختیار عوامل توزیع استان برای تحویل به کشاورزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان بوشهر تامین شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.