مدیر کل غله و خدمات بازرگانی بوشهر گفت: تاکنون افزون بر یک‌هزار ۷۰۳ محموله گندم به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از کشاورزان استان خریداری شده است.

خریداری ۲۰ میلیارد تومان گندم از کشاورزان استان بوشهر /۵۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شدهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های   باشگاه خبرنگاران جوان ، سید‌محمد هاشمی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی بوشهر ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت برداشت گندم در استان بوشهر با اشاره به خسارت به سبب خشکسالی به اراضی گندم استان اظهار داشت: کاهش بارش باران به مزارع گندم استان بوشهر خسارت قابل توجهی وارد کرد.

وی از برداشت ۲۸ هزار تن گندم خبر داد و بیان کرد: تاکنون افزون بر یک‌هزار ۷۰۳ محموله گندم به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از کشاورزان استان بوشهر خریداری شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی بوشهر با بیان اینکه ۵۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است ، افزود: نیمی دیگر از مطالبات گندم‌کاران بوشهری طی هفته آینده پرداخت می‌شود.

هاشمی، از خرید دانه روغنی کلزا حبرداد و بیان کرد: امسال ۱۰۰ تن دانه روغنی کلزا خریداری شد که نسبت به سال قبل که ۲۰ تن بود افزایش ۵ برابری دارد.

وی، قیمت هر کیلوگرم کلزا را ۲ هزار و ۸۶۶ تومان دانست و گفت: هرکیلوگرم گندم معمولی ۱۳ هزار ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال از کشاورزان خریده می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی بوشهر با بیان اینکه بیشترین محصول در دشتستان و دشتی خریداری شده است تصریح کرد: مجتمع انبار‌های چغادک بوشهر، سیلو و کارخانه آرد الزهرا دشتستان و کارخانه آرد خلیج فارس شهرستان دشتی از جمله مراکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تعیین شده است.

انتهای پیام/ف

۲۰ میلیارد تومان گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.