معاون هماهنگی و پیگیری امور استان‌های دفتر رئیس جمهور گفت: شخصاً از هر جریان سیاسی اصولگرا یا اصلاح طلب، که به دنبال ایجاد اشتغال و تولید فرصت شغلی باشد حمایت می‌کنم.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ علی اصغر احمدی معاون هماهنگی و پیگیری امور استان‌های دفتر رئیس جمهور در جلسه مشترک اعضای شورای اسلامی گرگان گفت: شورا یک دستگاه اجرایی نیست، بلکه یک نهاد برخواسته از دل مردم است و هر یک از اعضای آن به عنوان شهروند در مقابل شهر خود مسئول هستند.

وی با بیان اینکه هر شهری به دنبال ایجاد جاذبه‌های منحصر بفرد و جذب توریسم و سرمایه گذار است، افزود: اعضای شورا باید به دنبال کشف و ایجاد جاذبه‌های منحصر بفرد در این منطقه باشند، تا بتوانند توریسم و سرمایه جذب نموده و زیرساخت‌های اشتغال را ایجاد کنند.

ابوالقاسم صفوی فرماندار گرگان نیز با بیان اینکه شهرستان گرگان بین دو شهر اقتصادی بزرگ کشور (تهران و مشهد) واقع شده است، گفت: تقویت معیشت مردم اولویت اول کاری ماست و با همدلی می‌توانیم به توسعه و گسترش زیرساخت‌های اقتصادی و فرهنگی این شهر کمک کنیم.

وی به ظرفیت‌های بالقوه شهرستان گرگان اشاره کرد و گفت: تپه هزار پیچ گرگان می‌تواند به گنبد سبز استان تبدیل شود و چشمه آب گرم زیارت نیز می‌تواند ظرفیت گردشگری شهرستان را افزایش دهد.

فرماندار گرگان با انتقاد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در برخی از مناطق بکر و روستایی استان، گفت: هرگونه ساخت و ساز و تغییر بافت روستایی مانع پیشرفت و توسعه گردشگری خواهد شد.

صفوی به اقدامات چندماهه اخیر فرمانداری گرگان هم اشاره کرد و افزود: ایجاد شهر سلامت در زمینی به حدود ۶۰ هکتار پیش بینی شده و طرح در دست مطالعه است.

وی گفت: با سرمایه گذاران مختلف جلسات متعددی را برگزار کردیم و ایجاد اکواریوم دریایی و شهر آبی در گرگان از برنامه‌های پیش بینی شده است که بر اساس اولویت بندی اجرایی خواهد شد.

فرماندار مرکز استان گلستان به وضع کشاورزان منطقه و عدم تناسب قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: تنها راه نجات کشاورزان تغییر الگوی کشت و تغییر مسیر آنان به سمت کشت گیاهان دارویی است.

محمدعلی سهرابی رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان نیز گفت: با توجه به مشکلات بوجود آمده در بخش کشاورزی مانند کم آبی، قیمت پائین خرید تضمینی محصولات و افزایش آفات رغبت کشاورزان برای کار کمرنگ شده است.

وی احداث صنایع تبدیلی کشاورزی، بسته بندی مناسب و با کیفیت را تنها راه برون رفت از برخی از این مشکلات عنوان کرد و گفت: ایجاد صنایع تبدیلی علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب افزایش درآمد کشاورزان نیز خواهد شد.

انتهای پیام/م

 

اشتغال مهم ترین دغدغه مسئولان نظام است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.