امروز دوشنبه کاخ سفید میزبان نمایشگاهی از تولیدات داخلی ۵۰ ایالت آمریکا خواهد بود.

ترامپ در کاخ سفید میزبان نمایشگاه محصولات داخلی آمریکا خواهد بودبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه خبری هیل گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در کاخ سفید میزبان نمایشگاهی از محصولات داخلی آمریکا از 50 ایالت این کشور است.

بنا به گزارش هیل در این نمایشگاه بر ویژگی‌های کالاهای آمریکایی و تولیدکنندگان آنها از سراسر کشور تاکید خواهد شد. مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا و برخی از مقامات ارشد دولتی در طول این رویداد حضور خواهند داشت.

لیندسی والترز، معاون سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید این نمایشگاه را فرصتی برای عرضه محصولات ساخت آمریکا دانست. والترز اعلام کرد: این نمایشگاه فرصتی برای دعوت از تمامی شرکت‌ها از تمام ایالات برای حضور در کاخ سفید و عرضه تولیداتشان است.

اسپوتنیک گزارش داد: محصولاتی که قرار است در این نمایشگاه عرضه شوند الیاف پشمی از ایالت مین، چکمه‌های ساخت تگزاس، اجاق‌های از ایالت آیداهو و دیگر محصولات است. طی هفته‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا با اتکا به نگرانی‌های امنیتی ملی، میلیاردها دلار تعرفه بر روی محصولات تولید چین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحمیل کرده است. برخی تولیدکنندگان آمریکایی پیش بینی می‌کنند اقدامات تلافی‌جویانه موسساتی که هدف این تعرفه‌ها قرار گرفته‌اند، زیان هنگفتی را متوجه تولیدکنندگان آمریکا خواهد کرد. 

 ژان کلو یونکر، رئیس کمیسیون اروپا قرار است در 25 جولای سفری به آمریکا داشته باشد. گفته می‌شود رئیس کمیسیون اروپا در این سفر به دنبال آن است تا از بدتر شدن وضع روابط تجاری با واشنگتن جلوگیری کند. روابط تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال اعلام تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم دچار تنش شده است. اتحادیه اروپا خواستار معافیت از محدودیت‌های تجاری جدید واشنگتن شد، اما با امتناع دولت آمریکا، این اتحادیه نیز موانع تجاری را بر کالاهای وارداتی از آمریکا وضع کرد.

اتحادیه اروپا  همچنین بر روی واردات آمریکا با ارزش سالانه 2.8 میلیارد یورو یا حدود 3.3 میلیارد دلار تعرفه وضع کرد. علاوه‌ بر این اتحادیه اروپا علیه اقدامات تجاری اخیر واشنگتن شکایتی را در سازمان تجارت جهانی طرح کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار