کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول درباره تاثیر تعرفه‌های آمریکا بر تجارت جهانی هشدار داده و گفت، موج اخیر تعرفه‌های تجاری به صورت قابل توجهی به رشد جهانی آسیب وارد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ رئیس صندوق بین المللی پول درباره تاثیر تعرفه‌های آمریکا بر تجارت جهانی هشدار داد.

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول روز شنبه به سران اقتصادی جهان هشدار داد موج اخیر تعرفه‌های تجاری به صورت قابل توجهی به رشد جهانی آسیب وارد خواهد کرد. وی این هشدار را یک روز پس از آن صادر کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد تنش با چین شدت خواهد گرفت.

رئیس صندوق بین المللی پول گفت، در نشست وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو گروه بیست در بوئنوس آیرس گزارشی درباره جزییات تاثیر محدودیت‌های اعلام شده تجارت جهانی ارائه می‌کند.

هشدار وی زمان کمی پس از آن صادر شد که استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا به گزارشگران در پایتخت آرژانتین گفته بود این مسئله تاثیر کلان اقتصادی بر بزرگترین اقتصاد جهان نخواهد داشت.

تنش‌های تجاری در ماه‌های اخیر بین آمریکا و چین دومین اقتصاد جهان آشکار شده است. نشست بوئنوس آیرس در بحبوحه شدت گرفتن لفاظی‌های این دو کشور صورت می‌گیرد. ترامپ روز جمعه تهدید کرد تعرفه ۵۰۰ میلیارد دلاری بر صادرات چین به آمریکا اعمال خواهد کرد.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا این هفته تلاش خواهد کرد تا متحدان گروه هفت را به اقدام تهاجمی‌تر علیه چین ترغیب کند، اما به خاطر تعرفه‌های آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا و کانادا، آن‌ها ممکن است تمایلی از خود برای همکاری با آمریکا نشان ندهند.

انتهای پیام/

رئیس صندوق بین المللی پول گفت تعرفه‌های آمریکا به رشد جهانی آسیب وارد می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار