مسئولان کشور چین از یکی از تولیدکنندگان پنل‌های نمایشگر تلفن همراه خواسته‌اند تا پنل‌های خود را به شرکت اپل بفروشند.

سعی چینی‌ها در فروش پنل‌های LCD به اپلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمپانی چینی BOE بزرگترین تولیدکنندخ نمایشگرهای LCD در جهان است. این شرکت همچنین نمایشگرهای تبلت‌های شرکت اپل را تأمین می‌کند. بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال، این شرکت در حال حاضر امیدوار است که تنها منبع تأمین‌کننده پنل‌های OLED شرکت اپل باشد. چین که در حال حاضر از کره و ژاپن در تولید نمایشگرهای پیشرفته عقب افتاده است، امیدوار است شرکت BOE بتواند در آینده‌ای نزدیک تکنولوژی نمایشگرهای خود را در حد رقیبان خود بالا ببرند.

شرکت BOE در حال حاضر در تلاش است تا این خواسته مسئولان کشور چین را عملی کند چرا که با وجود کمپانی‌های تولید کننده نمایشگر در کشور چین، BOE تنها تأمین کننده پنل‌های نمایشگر شرکت اپل است. البته جای امیدواری برای این شرکت وجود دارد چون اپل هرروز بیشتر از دیروز به دنبال کم کردن وابستگی خود به رقیب خود، سامسونگ برای تأمین نمایشگر است. این سؤال هم در ذهن مسئولان اپل باقی می‌ماند که آیا پنل‌های OLED سفارش داده شده برای نسل آینده اپل به ال‌جی، کیفیت مطلوب را دارند یا خیر. علاوه بر این، مسئولان اپل مایلند تا برای تأمین نمایشگرهای خود چندین منبع داشته باشند که اگر مشکلی توسط یک شرکت به وجود آمد، به سراغ دیگری بروند و البته اپل قصد دارد با این کار هزینه‌ها را برای خودش پایین آورد و در قیمت‌گذاری میان شرکت‌ها رقابت ایجاد کند.

بر اساس اطلاعاتی که یک فرد آگاه از تکنولوژی تولید پنل‌های OLED داده است، آماده سازی این روند توسط شرکت BOE (تولید نمایشگر) برای شرکت اپل تا سال 2020 طول خواهد کشید. این شرکت که در حال حاضر به هوآوی برای گوشی‌های Mate RS نمایشگر OLED تولید می‌کند، انتظار دارد شرکت‌های بیشتری تا انتهای امسال با آن‌ها قرارداد ببندند. اگر این شرکت بتواند انتظارات شرکت آمریکایی اپل را برآورده کند شاید تولیدکننده انحصاری این شرکت در تولید نمایشگر OLED بشود.

انتهای پیام/

شرکت‌های چینی قصد دارند نمایشگر OLED به اپل بفروشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار