رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی ایرانشهر گفت: افزون بر ۴۱۰ تن دانه روغنی از نوع کلزا و گلرنگ از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

محسن الله دادی رئیس شرکت غله و خرمات بازرگانی ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اظهار داشت: به ازای هر کیلوگرم کلزا ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال و گلرنگ ۲۶ هزار و ۱۸۰ ریال به کشاورزان ایرانشهری پرداخت شد.

وی بیان کرد: دانه‌های روغنی از محصولات با ارزش بخش کشاورزی به شمار می‌روند که به عنوان ماده اولیه صنایع روغن کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و توسعه کشت این دانه‌ها موجب قطع وابستگی می‌شود.

رئیس شرکت غله و خرمات بازرگانی ایرانشهر گفت: در سال زراعی ۹۶-۹۷ بیش از ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است که در هر هکتار ۲ تن کلزا برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت کلزا در سال زراعی امسال نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است افزود: ۹۰ نفر در کار کاشت، داشت و برداشت این محصول اشتغال دارند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر نیز با بیان اینکه کلزا در بین دانه‌های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار است گفت: این گیاه در تناوب با زراعت گندم و جو و همچنین در کاهش بیماری ها، آفات و رویش علف‌های هرز در مزارع تاثیر بسزایی دارد.

حسن شاه، ولی بر اظهار داشت: دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن و ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست است.

انتهای پیام/گ

خرید دانه روغنی از کشاورزان ایرانشهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار