شرکت غله وخدمات بازرگانی شهرستان ایرانشهر تاکنون بیش از ۴۱۰ تن انواع دانه روغنی کلزا و گلرنگ را از کشاورزان این شهرستان خریداری کرده است.

الله دادیرئیس شرکت غله وخدمات بازرگانی ایرانشهردر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: ۳۵۰ تن از این میزان دانه روغنی، محصول کلزا و ۶۰ تن نیز محصول گلرنگ است.

وی افزود: هر کیلوگرم گیاه کلزا ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال و هر کیلوگرم گیاه گلرنگ ۲۶ هزار و ۱۸۰ ریال از کشاورزان منطقه خریداری می‌شود.

وی این دانه‌های روغنی را از جمله محصولات با صرفه و اقتصادی بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: از آنجایی که این دانه‌ها ماده اولیه درصنایع روغن‌کشی هستند، توسعه کشت آن‌ها می‌تواند گام مهمی در خودکفایی این صنعت باشد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهرهم با اشاره به اینکه کشت کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است، گفت: امسال بیش از ۲۰۰ هکتار ازاراضی ایرانشهر به کشت کلزا اختصاص یافته است.

شاولی بر متوسط برداشت دانه کلزا را در این اراضی ۲ تن عنوان کرد و افزود: کشت این محصول در این منطقه از نیمه آذرماه تا اوایل دیماه انجام می‌شود و زمان برداشت آن از نیمه فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه است.

انتهای پیام/گ

خرید دانه روغنی در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.