از آغاز برداشت گندم در سال زراعی جاری، ۷ هزار و ۸۳۹ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری خرید تضمینی شده است.

خرید تضمینی ۷ هزار ۸۳۹ تن گندم از کشاورزانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کیقباد قنبری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز برداشت گندم طی سال زراعی جاری، ۷ هزار و ۸۳۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خرید تضمینی و در سیلو‌ها ذخیره شده است.

وی، قیمت خرید تضمینی پایه امسال برای هر کیلوگرم گندم را ۱۳ هزار ریال اعلام کرد و افزود: در صورت کاهش ناخالصی‌ها، این رقم به ۱۳ هزار و ۵۲۰ ریال افزایش می‌یابد.

قنبری پیش بینی کرد: تا پایان فصل برداشت، ۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری، در ۲۳ مرکز خریداری شود.

وی افزود: سیلو‌های دولتی ذخیره گندم در چهارمحال و بختیاری، ۲۴ هزار تن و انبار‌های کارخانه‌های تولید آرد خصوصی، ۱۱۸ هزار تن ظرفیت دارد.

قنبری ادامه داد: محصول گندم امسال مزارع این استان، به دلیل بارش مناسب باران در فصل بهار، سن زدگی بسیار کمی دارد.

وی گفت: سال گذشته ۶۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری با پرداخت حدود ۸۷۲ میلیارد ریال خریداری شد.

در سال زراعی جاری، ۵۹ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گندم اختصاص دارد که ۲۳ هزار هکتار آن آبی و ۳۶ هزار هکتار دیم است و حدود ۱۰۰ هزار تن محصول از این سطح برداشت خواهد شد.

انتهای پیام/ف

پیش بینی خرید ۵۰ هزار تن گندم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار