رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان خودرو را الزامی دانست و گفت: علت اصلی فوت قربانیان در تصادفات ، ورود ضربه به سر بوده است.

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، محمد حیدری رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: مسئولیت عدم استفاده سرنشینان خودرو‌های شخصی و حتی خودرو‌های مسافربر عمومی از کمربند ایمنی با رانندگان است.

وی ادامه داد: رانندگان علاوه بر اینکه خود موظف هستند کمربند ایمنی را ببندند، باید پاسخگوی نبستن کمربند سرنشنان و مسافران در برابر جریمه ۶۰۰ هزار ریالی پلیس نیز باشند.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: بستن کمربند ایمنی در تردد‌های برون شهری که میانگین سرعت خودرو‌ها بیشتر است، از راننده و مسافران در برابر خطرات احتمالی محافظت می‌کند.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: متاسفانه به آن اندازه که رانندگان خودرو‌ها از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند سرنشینان و مسافران خودرو‌ها به قضیه اهمیت چندانی نمی‌دهند درحالی که هم سرنشنان ردیف عقب و هم سرنشینان جلو به مراتب بیشتر از رانندگان دچار ضربات مغزی و شکستگی‌ها و جراحات منجر به خونریزی شده اند.

وی افزود: بسیاری از مردم تصور می‌کنند اگر در حین وقوع حادثه راننده و سرنشین جلو به شیشه، داشبورد و فرمان برخورد می‌کنند، سرنشینان ردیف عقب به پشتی نرم صندلی‌های جلو برخورد خواهند کرد که خطر چندانی ندارد، اما بررسی‌ها و آزمایش‌های فنی نشان می‌دهد در لحظه پرتاب شدن، این پشتی‌ها سخت‌تر از دیوار بتونی خواهند بود.

انتهای پیام/ف

الزامی بودن بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.