رییس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: شهرهای آبادان و خرمشهر با وجود فرصت های فراوان اقتصادی و صنعتی در منطقه با فقر امکانات روبه رو هستند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حسن کمری رییس شورای اسلامی شهر آبادان در نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: مردم آبادان و خرمشهر هنوز از گذشته این 2 شهر می گویند، این 2 شهر در ایران جزو نخستین ها بودند ولی اکنون در شرایط مناسبی قرار ندارند.

وی افزود: بافت فرسوده این 2 شهر، چشم انداز نامناسبی در منظر و سیمای شهری داشته و تهدیدی جدی نیز برای ساکنان آنها محسوب می شود و روند بازسازی بافت فرسوده در آنها که جزو سرزمین منطقه آزاد اروند بشمار می روند همچنان کند و لاک پشتی است.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: در دوره های مختلف بر شتاب روند نوسازی این بافت های فرسوده تاکید شد اما در عمل اقدام خاصی صورت نگرفت و نوسازی با حرکت کند روبه رو است.

کمری افزود:آبادان و خرمشهر به لحاظ وجود منطقه آزاد، گمرکات، بنادر،پالایشگاه آبادان، نفت و گاز اروندان، پتروشیمی، 2 فرمانداری ویژه و بنگاه های اقتصادی بزرگ از فرصت های منحصر به فردی برخوردارند اما متاسفانه هیچ سودی برای مردم نداشته اند.

وی گفت: در آبادان 12 پروژه عمرانی بزرگ در حال اجراست و این مهم می تواند گام موثری در پیشرفت شهری باشد ولی انتظار می رود تزریق بودجه با مشکل روبه رو نشود.

رییس شورای اسلام یشهر خرمشهر نیز گفت:شهرهای آبادان و خرمشهر با اینکه جزو منطقه آزاد اروند به شمار می روند به لحاظ زیرساختی و امکانات در فقر به سر می برند.

محمد جواد بچاری افزود: پیگیری اعتبارات منطقه آزاد اروند برای ادارت آبفا، برق و شهرداری به خوبی انجام نشده و این اعتبارات تاکنون جوابگو نبوده است.

وی گفت: شهرهای آبادان و خرمشهر به لحاظ ظرفیت اقتصادی و تفریحی نسبت به سایر شهرهای کشور شرایط مناسب تری دارد ولی از این ظرفیت تاکنون استفاده مناسبی نشده است.

انتهای پیام /  د     

کمبود امکانات در آبادان وخرمشهر

برچسب ها: شورای شهر ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.